جشنواره فیلم دوبی برندگانش را شناخت

0
156

جشنواره فیلم دوبی «وقتی چشم‌هایم را باز کردم» ساخته لیلا بوزید را به عنوان بهترین فیلم داستانی این دوره انتخاب کرد. جشنواره فیلم دوبی با معرفی برندگان جوایز این دوره به کار خود خاتمه داد.

در حالی که درام تونسی بوزید که داستان زنی جوان را روایت می‌کند که در یک گروه راک سیاسی در دوره انقلاب تونس آواز می‌خواند به عنوان بهترین فیلم داستانی انتخاب شد، فیلم محمود سلمان با عنوان «ما هرگز بچه نبودیم» جایزه بهترین فیلم غیرداستانی و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

فیلم سالم براهیمی با عنوان «بگذار بیایند» که درباره یک خانواده الجزایری در دهه ۱۹۹۰ است جایزه ویژه هیات داوران را برد.

حایزه بهترین بازیگر زن نیز به منا شلبی برای بازی در «ناوارا» ساخته هلا خلیل فیلمساز مصری رسید. برای جایزه بهترین بازیگر مرد نیز لطفی عبدلی برای بازی در «مرزهای بهشت» ساخته فارس نعنا فیلمساز تونسی انتخاب شد.

دیپا مهتا رییس هیات داوران در مراسم اختتامیه این جشنوار از درخشش فیلمسازان زن در این دوره قدردانی کرد.

فیلم هانی ابوسعید با عنوان «استعداد» نیز جایزه منتخب مردم را برد و عبدالله حسن احمد با دریافت جایزه ۱۰۰ هزار دلاری وزارت داخلی برای بهترین فیلمنامه اجتماعی به خانه رفت.

جشنواره فیلم دوبی امسال چهار جایزه یک عمر دستاورد نیز اهدا ‌کرد که این جوایز به کاترین دونو بازیگر فرانسوی، عزت العیالی بازیگر مصری، سامی بوآجیلا بازیگر فرانسوی-تونسی و نصرالدین شاه بازیگر هندی تعلق گرفت.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی که کارش را با نمایش «اتاق» ساخته لنی آبراهامسون به عنوان فیلم افتتاحیه شروع کرده بود، با نمایش فیلم «کمبود بزرگ» ساخته آدام مک‌کی با بازی برد پیت، رایان گاسلینگ، کریستین بیل و استیو کارل به عنوان فیلم اختتامیه، کارش را تمام کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی (DIFF)  امسال از ۹ تا ۱۶ دسامبر برگزار ‌شد و در پایان این جشنواره اعلام شد که دور بعد در تاریخ ۷ تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۶ برگزار می‌شود.