جشنواره فیلم برلین داورانش را شناخت

0
220

داوران بخش مسابقه بین‌الملل شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین معرفی شدند.

 جشنواره فیلم برلین روز سه‌شنبه اسامی گروه داورانی که باید زیر نظر مریل استریپ به عنوان رییس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره همکاری کنند را اعلام کرد.

کلایو اوون بازیگر بریتانیایی، آلبا رورواچر بازیگر ایتالیایی، مالگورژاتا شوموفسکا کارگردان لهستانی، بریژیت لاکومب عکاس فرانسوی، نیک جیمز سردبیر نشریه سایت اند ساند و لارس آیدینگر بازیگر آلمانی چهره‌هایی هستند که به عنوان داوران این دوره انتخاب شده‌اند.

این در حالی است که مریل استریپ پیشتر به عنوان رییس داوران بخش بین‌الملل معرفی شده بود تا همراه همکارانش، برنده جایزه خرس طلا و جوایز خرس نقره‌ای را انتخاب ‌کنند.

از میان ۲۳ فیلم بخش مسابقه ۱۸ فیلم شانس دریافت این جوایز را دارند. این در حالی است که «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی امسال نماینده ایران در این بخش است و با فیلم‌هایی از توماس وینتربرگ، دنیس تانوویچ، جف نیکولز، جانفرانکو رزی و آندره تشینه رقابت می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین ۱۱ تا ۲۱ فوریه (۲۲ بهمن تا ۲ اسفند) برگزار می‌شود و «درود بر سزار» ساخته برادران کوئن با بازی جرج کلونی فیلم افتتاحیه جشنواره است.