جشنواره فيلم تورنتو برندگانش را شناخت

0
164

«بازي تقليد» به عنوان برنده جايزه منتخب مردم در جشنواره فيلم تورنتو معرفي شد.

در حالي كه فيلم «بازي تقليد» به عنوان برنده جايزه منتخب مردم جشنواره بين‌المللي فيلم تورنتو انتخاب شده، اكنون اين فيلم مي‌تواند خود را به اسكار نزديكتر احساس كند.

جايزه منتخب مردم جشنواره فيلم تورنتو از اهميت زيادي برخوردار است و معمولا فيلم برنده اين جايزه با دريافت آن در دوري از جوايز مختلف كه از اين پس مي آيند قرار مي گيرد. سال پيش نيز «12 سال يك برده» ابتدا اين جايزه را از جشنواره تورنتو دريافت كرد و به دنبال موفقيت‌هاي بعدي سرانجام اسكار را از آن خود كرد. «زيباي آمريكايي»، «ميليونر زاغه نشين» و «كتابچه بارقه اميد» نيز همين مسير را طي كردند.

اين فستيوال كه ديشب به كارش خاتمه داد، اين درام را كه بنديكت كامبربچ بازيگر بريتانيايي در آن در نقش يك رمزگشا بازي كرده به عنوان برنده انتخاب كرد. «بازي تقليد» كه درامي از جنگ جهاني دوم به كارگرداني مورتن تيلدوم است، 21 نوامبر اكران مي شود.

كامرون بيلي مدير هنري جشنواره فيلم تورنتو با تجليل از اين فيلم و كارگردانش آن را بيان كننده روايتي جذاب از زندگي آلن تورينگ نابغه رياضي خواند و از او به عنوان پدر كامپيوتر تقدير كرد.

فيلم «ياد گرفتن رانندگي» به كارگرداني ايزابل كوييكست در كنار بازيگران ديگري چون پاتريشيا كلاركسون و بن كينگزلي به عنوان برنده دوم انتخاب شد.

«عاج فيل» فيلمي كمدي ترسناك از كوين اسميت درباره يك قاتل سريالي كه طعمه هايش را به فيل دريايي تبديل مي كند فيلم سوم منتخب مردم شد. اين فيلم از 19 سپتامبر اكران عمومي خود را آغاز مي‌كند.

به گزارش  مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، اورن موورمن كارگردان «زمان خارج از ذهن» با بازي ريچارد گير در نقش يك مرد بي خانمان نيز با دريافت جايزه فيپرشي هيات داوران انتخاب شد.

ماكسيم گيروكس با فيلم «فليكس و ميرا» از سوي داوران به عنوان بهترين فيلم كانادايي سال معرفي شد.

فهرست كامل برندگان جشنواره بين المللي فيلم تورنتو چنين است:

برنده جايزه منتخب مردم: «بازي تقليد» به كارگرداني مورتن تيلدوم

برنده جايزه منتخب مردم، نفر دوم: «ياد گرفتن رانندگي» به كارگرداني ايزابل كوييكست

برنده جايزه منتخب مردم، نفر سوم: «سن وينسنت» به كارگرداني تئودور ملفي

مستند برنده جايزه منتخب مردم: «ديوهاي آنتونوف» به كارگرداني هجوج كوكا

برنده جايزه منتخب مردمي مدنس ميدنايت: «در دل سايه ها چه كار مي كنيم»‌به كارگرداني تايكا واتيتي و جماني كلمنت

برنده جايزه منتخب مردم مدنس ميدنايت، نفر دوم: «عاج فيل» به كارگرداني كوين اسميت

جايزه نتپاك براي فيلم آسيايي : «مارگاريتا با يك ني» به كارگرداني شونالي بوس