جشنواره سن‌سباستین صدف طلایش را به “موی بد” داد

0
150

یک درام کاراکاسی به کارگردانی ماریانا روندون با نام “موی بد” به عنوان فیلم منتخب گروه داوری جشنواره سن سباستین انتخاب شد.

 این درام که با عنوان “موی بد” در کاراکاس می گذرد، موفق شد جایزه صدف طلایی شصت و یکمین جشنواره فیلم سن سباستیان اسپانیا را از آن خود کند.

تاد هینس که ریاست گروه داوری امسال را برعهده داشت این فیلم را که محصول مشترک ونزوئلا، پرو و آلمان بود، فیلمی صادقانه در توصیف پیچیدگی های فرهنگ مدرن امروز خواند که زندگی یک پسر بچه در جستجوی کشف هویتش را نشان می دهد.

روندون کارگردان فیلم گفت: این فیلم را برای رها کردن خودم از زیر بار هر چه ناشکیبایی است، ساختم. متفاوت بودن مشکل نیست بلکه دقیقا خلاف آن است؛ زیباست.

سومین فیلم فرناندو آیمبک با عنوان “کلوب ساندویچ” از مکزیک موفق به کسب جایزه صدف نقره ای بهترین کارگردانی شد و جیم برادبنت نیز صدف نقره ای را برای بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم “آخر هفته” راجر میچل برد.

پو استو بربا جایزه بهترین فیلمبرداری را برای فیلم “کانیبال” مانوئل مارتین سونسا برد و جایزه بهترین فیلمنامه نیز به صورت مشترک به آنتونین بودری، کریستوف بلین و برتراند تاورنیه برای نوشته فیلمنامه فیلم تاورنیه رسید.

فیلم “مانند پدر، مانند پسر” ساخته هیروکازو کور-ادا ژاپنی هم جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را به خود اختصاص داد.

امسال پدرو آلمادوار مهمان این دوره از جشنواره سن سباستیان بود. جدیدترین فیلم او با عنوان “دیروز هیچ وقت به پایان نمی رسد” یک فیلم کمدی است که داستانش در یک هواپیما اتفاق می افتد و اولین نمایشش را در این جشنواره تجربه کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیووود ریپورتر، شصت و یکمین جشنواره فیلم سن سباستین که از بیستم سپتامبر در شهر ساحلی نوردرن اسپانیا شروع به کار کرده بود، بیست و هشتم سپتامبر (6 مهر) به کار خود خاتمه داد.