جشنواره سانتیاگو با نمایش «روآ» آغاز شد

0
179

نهمین دوره جشنواره شیلیایی فیلم سانتیاگو با نمایش فیلم سینمایی «روآ» به نویسندگی و کارگردانی آندرس بایز افتتاح شد.

  نهمین دوره دوره جشنواره شیلیایی فیلم سانتیاگو روز گذشته با نمایش فیلم سینمایی «روآ» (Roa) به نویسندگی و کارگردانی آندرس بایز آغاز به کار کرد.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، «روآ» براساس رمانی به نام «جنایت قرن» (The Crime of the Century) نوسته میگوئل تورس ساخته شده است و این فیلم سینمایی که داستان آن در دهه ۴۰ میلادی رخ می‌دهد، ماجرای قاتلی به نام «خوان روآ سیرا» را به تصویر می‌کشد که شهردار بوگوتا و نامزد محبوب ریاست جمهوری به نام «جورج الیسر گایتان» را به قتل رسانده است.

به گزارش سینما پرس، این دوره از جشنواره فیلم سانتیاگو شاهد حضور آثار برجسته‌ای از سراسر دنیا مانند «استاد بزرگ» (Grandmaster) به کارگردانی ونگ گار وای، «نبراسکا» (Nebraska) به کارگردانی الکساندر پاین و «فقط عاشق‌ها زنده می‌مانند» (Only Lovers Left Alive) به کارگردانی جیم جارموش است.

فیلم‌های سینمایی «من اهل شیلی هستم» (I Am From Chile) به کارگردانی گونزالو دیاز و «خیلی بهتر از تو» (Much Better Than You) به کارگردانی چه ساندوال نیز از جمله برجسته‌ترین آثار شیلیایی حاضر در بخش مسابقه این نهمین دوره جشنواره فیلم سانتیاگو هستند.

نهمین دوره جشنواره فیلم سانتیاگو که از روز گذشته آغاز شده است در تاریخ ۳۱ آگوست (نهم شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.