جزئیات فیلم دو ایرانی‌تبار در جشنواره کن

0
99

فیلم کوتاه «سکوت» که کارگردانی مشترک دو ایرانی‌تبار است و در جشنواره کن ۲۰۱۶ حضور دارد داستان سکوت یک دختربچه در مقابل رساندن یک خبر مهم را روایت می‌کند.

 فیلم کوتاه «سکوت» به نویسندگی و کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی به بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جشنواره کن ۲۰۱۶ راه یافت.

علی عسگری فیلمساز ایرانی که در سال ۲۰۱۳ در جشنواره فیلم کن با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» کاندید دریافت نخل طلای فیلم های کوتاه بود این بار و در یک تجربه کارگردانی مشترک با فرنوش صمدی با فیلم «سکوت» که محصول ایتالیاست در بخش اصلی مسابقه فیلم های کوتاه حضور دارد و با فیلم های کوتاهی از کشورهای تونس، فرانسه، انگلیس، سو‍‍‍‍ئد، اسپانیا، فیلیپین، کلمبیا، برزیل و رمانی برای به دست آوردن نخل طلای فیلم های کوتاه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن رقابت می کند.

این فیلم به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می کند.

«فاطیما الاکس» و «ولنتینا کارنلوتی» بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند. عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: علی عسگری و فرنوش صمدی، مدیر فیلمبرداری: البرتو مارچیوری، صدابردار: دنی د انجلیس، تهیه کننده جیووانی پومپیلی.

به گزارش مهر؛ عسگری پیش از این موفق شده با فیلم کوتاه «بیشتر از دو ساعت» در جشنواره های معتبر متعددی حضور یافته و جوایز معتبری دریافت کند و همچنین با فیلم کوتاه «بچه» در سال ۲۰۱۴ و در هفتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز بخش اصلی مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشته است.