جزئیاتی از ممنوع الملاقاتی بیش از ۳۰ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین

0
187

در ادامه اعمال فشار های جدید و غیرقانونی مسئولین زندان اوین و دادستانی تهران بر زندانیان سیاسی، آنها روز دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ مانع ملاقات بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی با در بندانشان شدند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از کلمه، این در حالی است که طبق ماده ۱۸۲ آئین نامه اجرائی سازمان زندان ها خانواده و اقوام درجه یک زندانیان حق دارند بطور هفتگی با زندانی خود ملاقات کنند و به هیچ مقامی حق ممانعت از آن داده نشده است. مسئولان سالن ملاقات به خانواده ها گفته اند به آنها دستور داده شده به افرادی که هفته گذشته اعتصاب ملاقات کرده اند ملاقات داده نشود.

این اقدام غیرقانونی و خودسرانه مورد اعتراض شدید خانواده های زندانیان قرار گرفت و به دنبال آن جمع دیگری از زندانیان سیاسی نیز دست به اعتصاب ملاقات زدند و از ملاقات با خانواده های خود خودداری کردند.

موج جدید اعمال فشار بر زندانیان سیاسی از روز ۹ دی ماه شروع شد که برخی از مسئولین اطلاعاتی تعدادی از جاسوس های اسرائیل را ترغیب کردند که در بند ۳۵۰ دست به تظاهرات بزنند اما تلاش آنها با عکس العمل شدید قاطبه زندانیان سیاسی مواجه شد و پس از درگیری های گسترده تعدادی از زندانیان سیاسی به سلول های انفرادی منتقل و تا ده روز تحت بدترین شرایط و بدون حداقل امکانات ضروری در انفرادی نگهداری شدند.

در این اقدامات و پی آمدهای آن در روزهای پس از آن رئیس زندان اوین و معاون اجرائی وی نیز به طور کامل از جاسوسان حمایت کردند و به نظر می رسد آنها را “جاسوس های خودی” می دانند.

بر اساس این گزارش در دور جدید اعمال فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده های آنها افراد زیر نقش اصلی را دارند:

۱- جواد مومنی، معاون اجرائی زندان اوین.

وی طی سال های گذشته، نماینده رییس زندان در اجرای اعدام ها و شاهد به دار آویخته شدن تمامی محکومان اعدامی بوده است و به گمان زندانیان سیاسی همین موضوع باعث بروز برخی رفتارهای غیرطبیعی از سوی وی در مواجهه با زندانیان شده است. همچنین فرزند وی نیز با سوءاستفاده از جایگاه پدرش دست به کلاهبرداری و تخلفات مالی زده است.

۲- محمد حمیدی راد، معاون قضایی زندان اوین.

وی در طی چند ماه گذشته در شورای انضباطی زندان تاکید بر برخورد جدی با زندانیان سیاسی را داشته و در قضایای پیش آمده اخیر نیز در جهت افزایش فشار بر زندانیان و ایجاد محدودیت ها نقش اساسی داشته است.

۳- علی اشرف رشیدی، رئیس زندان اوین.

وی قبلا مسئول زندان دیزل آباد کرمانشاه بوده و برداشت وی از زندانی تعدادی قاچاقچی است و هیچ درک و تصوری دیگری از زندانی ندارد.

۴- مهدی خدابخشی، معاون دادستان تهران.

حمایت قضائی از اقدامات این افراد بوسیله “مهدی خدابخشی” “معاون دادستان تهران” صورت می گیرد. وی قاضی جوان و بی تجربه ای است که نوعا بازیچه دست جواد مومنی قرار می گیرد و مومنی وی را مدیریت می کند. وی پیش از آن نیز در ایرانشهر و زاهدان بعنوان دادیار مشغول به کار بوده است.

بر اساس گزارش خانواده های مسعود پدرام، محسن میردامادی، علیرضا رجایی، قربان بهزادیان نژاد، عبدالله مومنی، سعید مدنی، محمدصادق ربانی املشی، محمدامین هادوی، عماد بهاور، حسن اسدی زیدآبادی، بهزاد عرب گل، سیدحسین رونقی ملکی، سیامک قادری، محمد رضایی، جعفر گنجی، مجید اسدی، هانی یازرلو، محمدمتاجی، حسن صادقی، اسدالله هادی، سالار ستوده، مصطفی عبدی، مصطفی ریسمان باف، علی سلان پور، رضا اکبری منفرد، اصغر قطان، امیر اسلامی، غلامرضا خسروی، رضا انتصاری، احمد هاشمی، محمد صائمی، پیمان کاسن نژاد و حمیدرضا کرواسی با وجود حضور در سالن ملاقات زندان اوین بدلیل ممنوع الملاقات بودن این زندانیان، موفق به ملاقات با عزیزان در بند خود نشدند.