جریمه سنگین بحرین برای دو بانک جمهوری اسلامی به جرم «پولشویی و تأمین مالی تروریسم»

0
206

یک دادگاه در بحرین، بانک «المستقبل» و دو بانک جمهوری اسلامی ملی و صادرات را به پرداخت 14 میلیون دینار و مصادره نیم میلیون دلار محکوم کرد.

بر اساس گزارش الخلیج، پنج‌شنبه 16 ژوئیه 2020، دادستانی بحرین اعلام کرد که دادگاه عالی جنایی این کشور، بانک المستقبل و بانک ملی و صادرات جمهوری اسلامی را به پرداخت 14 میلیون دینار بحرین و مصادره نیم میلیون دلار محکوم کرده است.

بانک المستقبل و دو بانک مذکور، به جرم «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» محاکمه شدند.

علاوه بر این مجازات، دو نفر از مسئولان بانک المستقبل به پنج سال زندان و سه نفر از آنها به پرداخت غرامت مالی محکوم شده‌اند.

بانک المستقبل در سال 2004 با همکاری بانک ملی و صادرات جمهوری اسلامی با بانک «الاهلی یونایتد» بحرین تأسیس شد؛ اما در سال 2015 دولت بحرین اعلام کرد که قصد تعطیلی این بانک را دارد.

این در حالی است که پیش از این، یک بار دیگر نیز درباره پولشویی بانک المستقبل گزارش منتشر شده بود. دادستانی کل بحرین، 13 فوریه 2020 اعلام کرد که پرونده بانک المستقبل را به دادگستری کل این کشور احاله کرده است.

جرم این بانک، «پولشویی برای نهاد‌های داخلی جمهوری اسلامی» عنوان شده بود.

بر اساس گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، دادستانی بحرین همچنین اعلام کرده بود که بانک المستقبل، معاملات نهاد‌های جمهوری اسلامی از جمله نهاد‌هایی را که تحت تحریم هستند انجام می‌داده است.