جدیدترین رده‌بندی فیفا اعلام شد؛ ایران همچنان برترین تیم آسیا

0
180

تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی ماهانه تیم‌های ملی جهان که پنجشنبه توسط فیفا منتشر شد در قیاس با ماه گذشته یک پله سقوط کرد اما همچنان جایگاه خود را به عنوان برترین تیم آسیا حفظ کرد.

فیفا تازه‌ترین رده‌بندی ماهانه خود را روز پنجشنبه اعلام کرد که بر این اساس، تیم ملی فوتبال ایران با یک پله سقوط در رده چهل و یکم جهان قرار گرفت. در این رده‌بندی تیم ایران ۷۱۷ امتیاز کسب کرد و در رده چهل و یکم دنیا ایستاد.

تیم ملی ژاپن با کسب ۶۲۳ امتیاز و قرار گرفتن در رده ۵۲ رنکینگ فیفا، دومین تیم آسیا محسوب می‌شود. کره‌جنوبی نیز با ۵۷۸ امتیاز در مکان ۵۸ رنکینگ فیفا قرار گرفت تا تیم سوم آسیا به حساب بیاید و استرالیا، قهرمان جام ملت‌های آسیا نیز با ۵۳۲ امتیاز و قرار گرفتن در مکان شصت و سوم رنکینگ فیفا در رده چهارم تیم‌های آسیایی لقب گرفته است.

تیم ملی آلمان با ۱۷۷۵ امتیاز همچنان در صدر رنکینگ قرار دارد. بلژیک با ۱۵۰۹ امتیاز و یک پله صعود جای آرژانتین را در رده دوم گرفته است.

به گزارش مهر؛ آرژانتین با ۱۴۹۶ امتیاز و یک پله سقوط در رده سوم ایستاده است. کلمبیا (۱۴۳۵)، برزیل (۱۳۹۲)، هلند (۱۳۷۸)، پرتغال (۱۲۲۹)، اروگوئه (۱۱۸۳)، فرانسه (۱۱۶۴) و اسپانیا (۱۱۴۷ امتیاز) در رده‌های چهارم تا دهم رنکینگ فیفا جای گرفتند.