جدیدترین خبرها از معدن آزادشهر

0
179

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت معدن آزادشهر اظهار کرد: برابر آخرین گزارش های رسمی جسد بیست و دومین جان باخته از زیر آوار خارج شد و همچنان عملیات برای یافتن 13 نفری که گفته می‌شود در معدن محبوسند ادامه دارد.

وی درباره وضعیت آواربرداری معدن نیز گفت: آواربرداری در بخش اول به طور کامل انجام شده و تونلی که به سمت افراد محبوس در حال حفاری است بیش از 40 متر حفر شده و کمتر از همین مقدار نیز باقیمانده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال زنده ماندن 13 نفر اظهار کرد: امیدواریم که این افراد زنده باشند ولی به هر حال با توجه به ابعاد حادثه احتمال زنده ماندن این افراد کم است.

نجار درباره تعداد مصدومان حادثه نیز گفت: حدود 80 نفر در این حادثه مصدوم شدند که آخرین گزارش‌ها حاکی از این است که تنها یک نفرشان در بیمارستان بستری است.

وی با بیان اینکه عملیات در معدن ادامه دارد، افزود: جبهه کار بسیار محدود است؛ اما افراد متخصص از شهرهای کرمان، خراسان، مازندران، طبس، سمنان و … به محل آمده و عملیات به شکل علمی و با سرعت خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره امکانات موجود در محل نیز تصریح کرد: امکانات کافی است اما ابعاد حادثه وسیع و جبهه فعالیت نیز با توجه به اینکه محدودیت دسترسی، محدود است.

حادثه معدن قابل مقایسه با پلاسکو نیست

وی درباره قیاس دو حادثه معدن و پلاسکو با یکدیگر از سوی برخی از افراد که با اغراض سیاسی انجام می‌شود نیز گفت: این دو حادثه به هیچ عنوان قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و دو مقوله جداگانه به حساب می‌آیند. البته ممکن است در عامل انسانی بروز حادثه و عدم رعایت ایمنی شباهت‌هایی بین دو حادثه باشد اما در کل و با توجه به ابعاد حادثه آنها دو مقوله جدای از یکدیگر است.