جایزه 7 میلیون دلاری آمریکا برای شناسایی مکان مسئول امنیت خارجی حزب الله لبنان

0
211

وزارت خارجه آمریکا از تعیین پاداش 7 میلیون دلاری برای دریافت اطلاعاتی جهت شناسایی مکان «طلال حمیه»، یکی از فرماندهان ارشد و مسئول امنیت خارجی حزب الله لبنان، خبر داد.

برنامه «پاداش برای تحقق عدالت» وزارت خارجه آمریکا دوشنبه 13 سپتامبر در «توییتر» اعلام کرد که 7 میلیون دلار در ازای دریافت اطلاعاتی که منجر به شناسایی مکان «طلال حمیه»، رئیس دفتر امنیت خارجی حزب الله لبنان مورد حمایتجمهوری اسلامی شود، پاداش تعیین کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود افزود، از«طلال حمیه» به عنوان مسئول فعالیت‌ هسته‌های سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان در سراسر جهان نام برده است.
این‌ وزارتخانه تصریح کرد که حزب‌الله لبنان دارای هسته‌های سازمان یافته‌ای در سراسر جهان است و بخش امنیت خارجی این حزب مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی بین آنها برای انجام حملات تروریستی در خارج از لبنان است.

العربیه نوشت؛ در این بیانیه آمده است، حملاتی که بخش امنیت خارجی حزب‌الله لبنان تاکنون انجام داده، عمدتاً اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها را هدف قرار داده است.

در بیانیه منتشر شده وزارت خارجه آمریکا اما هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ یا مکان وقوع این حملات از سوی بخش امنیت خارجی حزب‌الله، ارائه نشده است.

گفتنی است که برنامه پاداش برای عدالت ماه اوت گذشته نیز پاداش مالی 5 میلیون دلاری را به ازای ارائه اطلاعاتی در مورد «خلیل یوسف حرب» یکی دیگر از فرماندهان ارشد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان، تعیین کرد.

«خلیل یوسف حرب» به پولشویی و قاچاق مبالغ مالی به نفع گروه شبه‌نظامی تروریستی حوثی‌ در یمن متهم است.

ایالات متحده آمریکا اغلب در ازای دریافت اطلاعات واقعی و دقیق که به شناسایی و بازداشت رهبران سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان، القاعده و داعش منجر شود، پاداش‌هایی مالی تعیین می‌کند.