جایزه‌ی افتخاری فیلم اروپا برای «مایکل کین»

0
337

«مایکل کین» بازیگر برنده دو جایزه اسکار انگلیسی با دریافت جایزه افتخاری جوایز فیلم اروپا مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

جوایز فیلم اروپا که در قریب به 30 سال گذشته تنها دو جایزه افتخاری اعطا کرده است، نام «مایکل کین» بازیگر مطرح و 83 ساله انگلیسی را به عنوان سومین دریافت کننده این جایزه سینمایی در مراسم اعطای جوایز روز 12 دسامبر اعلام کرد.

«آگنیژکا هولاند» رئیس کل آکادمی فیلم اروپا و «ویم وندرس» مدیر عامل این رویداد سینمایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما به این نتیجه رسیدیم که خیلی وقت پیش باید از «مایکل کین» بصورت ویژه تقدیر می‌کردیم. این تجلیل از این شخصیت سینمایی برجسته از صمیم قلب ماست و در نزیک به 30 سال گذشته تنها «مانوئل دی الویرا» و «مایکل پیکولی» موفق به دریافت جایزه افتخاری از آکادمی فیلم اروپا شده‌اند.

«مایکل کین» که دو جایزه اسکار نقش مکمل برای فیلم‌های «هانا و خواهراش» (1986) و «قوانین خانه سایدر» (1999) و همچنین چهار نامزدی دیگر اسکار را در کارنامه سینمایی دارد، در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از 100 فیلم سینمایی بازی کرده است که از آن جمله می‌توان به «پرونده ایپکرس» (1965)، «شغل ایتالیایی» (1969)، «آغاز بتمن» (۲۰۰۵)، «حیثیت» (۲۰۰۶)، «شوالیه تاریکی» (۲۰۰۸)، «سرآغاز»(۲۰۱۰)، «ماشین‌ها ۲» (۲۰۱۱)، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (۲۰۱۲) و «بین ستاره‌ای» (۲۰۱۴) اشاره کرد.

این بازیگر کهنه‌کار انگلیسی نیز امسال نیز برای بازی در فیلم «جوانی» به کارگردانی «پائولو سورنیتنو» در جوایز فیلم اروپا، نامزد کسب جایزه بهترین بازیگری است.

به گزارش ایسنا؛ بیست و هشتمین دوره جوایز فیلم اروپا روز 12 دسامبر 2015 (21 آذر) در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

www.esquire.co.uk