جان کری: هنوز توافق هسته‌ای با ایران صورت نگرفته

0
177

 جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، که به منظور شرکت در مذاکرات هسته ای و پیوستن به گروه ١+٥ به ژنو سفر کرده است گفت: هنوز هیچ توافقی با ایران بر سر پرونده هسته ای این کشور صورت نگرفته است.

 جان کری، روز جمعه، پس از ورود به ژنو در جمع خبرنگاران تأکید کرد: هنوز برخی مسائل بسیار مهمی بر روی میز است که پاسخی به آنها داده نشده است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از رادیو فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا متذکر شد: این مسائل بسیار مهم و اساسی باید به دقت و با درنظر گرفتن تمامی جزئیات مورد بررسی قرار گیرند.

 جان کری در ادامه افزود: هنوز فاصله زیادی میان دیدگاه‌های دوطرف وجود دارد و طرفین هنوز به لحظۀ دقیق رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، نائل نگشته اند.

 مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ١+٥، متشکل از کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، روز جمعه در ژنو ادامه یافت.

 وزرای کشورهای فرانسه، بریتانیا و آلمان، همراه با وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه به گروه مذاکره کننده هسته‌ای در ژنو ملحق شدند.

 جان کری متذکر شد: وی به همراه همتایان خود در ژنو تلاش می کند تا دیدگاه‌های طرفین را به یکدیگر نزدیک نماید.

 وزیر امور خارجه آمریکا، به دعوت کاترین اشتون- رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفر خود را به خاورمیانه را نیمه تمام گذاشته و راهی ژنو شد.

 جان کری در ادامه سفر دوره‌ای به خاورمیانه، روز جمعه اسرائیل را به مقصد ژنو ترک کرد و به گروه مذاکره کننده هسته ای با ایران پیوست.

 پیشرفت برای حصول به توافق

 دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا هم در ژنو و در جمع خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات ژنو پیشرفت برای حصول به توافقی واقعی است.

 لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز تاکید کرد: هنوز مسائل اساسی برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران در مذاکرات جاری به نتیجه و راه حل نرسیده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، به منظور پیوستن به گروه مذاکره کننده هسته ای، روز شنبه وارد ژنو خواهد شد.