جان کری: ایران ممکن است با تحریم های تازه روبه‌رو شود

0
234

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با همتایان اروپایی خود در پاریس با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در پرتاب چندین موشک بالیستیک در هفته گذشته، درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد.

آقای کری برای گفتگو با همتایان اروپایی خود در مورد بحران سوریه به فرانسه رفته است. او گفت اقدام موشکی ایران، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: “موشک های شلیک شده بردشان بیشتر از مسافت مجاز تعیین شده برای آزمایش است و چون مسافت و آزمایش های مرتبط با آن، خطر احتمالی برای کشورهای منطقه و دورتر از آن را در بر دارد، ما به روشنی گفته ایم که موشک ها در زمره فعالیت هایی است که می تواند تحریم برای ایران بیاورد.”

وزیر خارجه آمریکا گفت: “اگر ایران مصمم است قطعنامه شورای امنیت را نقض کند باید انتظار تحریم را هم داشته باشد همانطور که بیش از یک ماه پیش، تحریم هایی را علیه آزمایش های موشکی پیشین ایران اعمال کردیم.”

اشاره آقای کری به تحریم های آمریکا علیه آزمایش های موشکی ماه اکتبر ایران بود.

سپاه پاسداران هفته گذشته دو موشک بالیستیک را نیز پرتاب کرد که با حروف درشت و به زبان عبری روی آنها نوشته شده بود “اسرائیل باید از جهان محو شود.”

به گزارش صدای آمریکا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه از قدرت های جهانی خواست جمهوری اسلامی ایران را برای پرتاب این دو موشک بالیستیک مجازات کنند.