جان فعال کارگری جعفر عظیم زاده در معرض خطر جدی قرار دارد

0
173

وضعیت جسمی فعال کارگری جعفر عظیم زاده در ۳۷ ـ مین  روز اعتصاب غذا بسیار حاد  می باشد و جان  وی  در معرض خطر جدی قرار گرفته است. فشار خون وی  ۵ روی ۷  و شدیدا  دچار کاهش وزن  شده است و از ۶۶ کیلو به ۵۱ کیلو تنزل یافته است .

اعتصاب غذا  تاثیر غیر قابل جبرانی بر روی بینایی وی گذاشته است.به سختی قادر به حرکت است و در اکثر مواقع تنها  با کمک همبندیانش جهت انجام کارهای شخصی می تواند تردد کند.

از طرفی دیگر بدستور بازجویان وزارت اطلاعات ، بهداری زندان نه حاضر است او را در بهداری بستری کند و نه او را به منظور درمان جدی به بیمارستانهای خارج از زندان منتقل نماید. به وی گفته اند که  در بهداری زندان تنها وضعیت جسمی او را چگ خواهند کرد . اما فعال کارگری به سختی قادر به حرکت است و امکان تردد به بهداری زندان را ندارد . همچنین ماموران وزارت اطلاعات روی او فشار می آورند که برگه ای را امضا کند که خود نمی خواهد به بهداری زندان مراجعه نماید.

 به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، فعال کارگری جعفر عظیم زاده از ناراحتی حاد کلیوی رنج می برد. اما تا به حال وی را درمان ننموده اند.

تمام شواهد حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات قصد حذف فیزیکی وی را دارند.

فعال کارگری جعفر عظیم زاده  ۱۰ اردیبهشت ماه  برای بر آورده شدن خواسته های به حق و انسانی خویش دست به اعتصاب غذا زد،خواسته های او به قرار زیر می یاشد:

۱ـ برداشته شدن اتهامات اقدام علیه امنیت از روی  پرونده های  فعالین صنفی

۲ـ آزادی عمل تشکلهای مستقل صنفی معلمان و کارگران