جانی اینفانتینو به ریاست فیفا برگزیده شد

0
178

جانی اینفانتینو، نامزد سوئیسی-ایتالیایی با کسب ۱۱۵ رای از رقیب بحرینی خود پیشی گرفت و به عنوان رئيس جدید فیفا انتخاب شد. او جانشین سپ بلاتر، رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال می‌شود.

جانی اینفانتینو به ریاست پرقدرت‌ترین نهاد بین‌المللی فوتبال دست یافت. او که در دور اول انتخابات تنها ۸۸ رای اعضای فیفا را از آن خود کرده بود، در دور دوم توانست اکثریت آرای ۲۰۷ عضو رای‌دهنده‌ی این نهاد را به دست آورد.

او توانست با کسب این آرا رقیب سرسخت خود، شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه (بحرین) را که در دور اول تنها ۳ رای با او فاصله داشت (۸۵ رای)، از میدان به در کند.

دوران ریاست اینفانتینو، تنها ۳ سال خواهد بود. بر اساس “بسته‌ی اصلاحی جدید فیفا”، قدرت رئیس و اعضای شورای اجرایی این نهاد محدود شده است. مقام ریاست تنها می‌تواند ۳ بار و هر بار به مدت ۴ سال در پست خود ابقا شود.

به نظر راینهارد راوبال، از اعضای فدراسیون فوتبال آلمان، جانی اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا از توانایی‌های چشمگیری برخوردار است.

او ضمن اشاره به این که به اینفانتینو رای داده است می‌گوید: «او در دوران مدیریت لیگ قهرمانی اروپا توانایی‌های بسیاری از خود نشان داد.»

دانیل هشلر، خبرنگار ورزشی شبکه اول تلویزیون آلمان می‌گوید که نسبت به نتایج این انتخابات چندان خوش‌بین نیست.

او معتقد است: «در انتخابات فیفا بیشتر رفیق‌بازی، نمایش قدرت، پول و پست مطرح است تا اصلاحات و شفافیت.»

به گزارش دویچه وله؛ به گفته‌ی هشلر همه‌ی نامزدهای یادشده، از جمله جانی اینفانتینو در “سیستم سپ بلاتر به پست و مقام رسیده‌اند”.