جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: احمدی‌نژاد برای تائید صلاحیت مشایی سه بار درخواست حکم حکومتی کرد

0
152

عبدالله حاجی‌ صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفته محمود احمدی‌نژاد برای تائید صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی٬ سه بار با علی خامنه‌ای دیدار و برای صدور حکم حکومتی «چانه‌زنی» کرد.

به گزارش دیگربان، خبرگزاری «رسا» آقای حاجی صادقی این اظهارات را در همایش «استادان بسیجی قم» مطرح کرده است.

وی افزوده با وجود تلاش‌های رئیس دولت دهم برای دریافت حکم حکومتی٬ خامنه‌ای «خواسته» وی را قبول نکرد و گفت: «در این انتخابات هیچ دخالتی نمی‌کنم و حکم حکومتی نمی‌دهم.»

صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی که نامزد مورد حمایت احمدی‌نژاد در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بود از سوی شورای نگهبان رد شد.

این برای نخستین بار است که یکی از مقام‌های جمهوری اسلامی به صراحت از تلاش رئیس دولت دهم برای دریافت حکم حکومتی خبر می‌دهد.

پیش از این گزارش‌های تائیدنشده‌ای در این زمینه منتشر شده بود.

حاجی صادقی در ادامه اظهار کرده است: «در مراحل قبلی نظام نگران حضور حداکثری مردم در انتخابات بود و با حکم حکومتی برخی را بر می‌گرداندند، اما امروز آنقدر نظام اسلامی با ثبات و مطمئن است که نیازی به حکم حکومتی ندارد.»

وی در عین حال گفته است: «این انتخابات مهر بطلانی بر همه تبلیغات گذشته زد و دروغ بودن ادعای تقلب را نمایان کرد.»

به گفته این روحانی «گاهی انتخاب شدن یک کاندیدا که در مناظره‌ها منتقد نظام است، یک لطف خفی خداوند است.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که «اصولگرایان در جریان انتخابات اشتباه کردند» ادامه داد: «کاندیداهای جریان اصولگرایی در به وجود آمدن این قضایا {شکست در انتخابات} کمک کردند، اما خبر نداشتیم خدا تدبیری می‌کند و رییس جمهوری منتقد به نظام اما محکم نسبت به اصولش را سر کار می‌آورد.»