جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد: نامه‌های محرمانه از قم برای روحانی و جنتی

0
187

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تذکر‌های غیرعلنی به علی جنتی٬ وزیر ارشاد داده و نامه‌های محرمانه‌ای هم برای حسن روحانی ارسال می‌کند.

مرتضی مقتدایی٬ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه این مطلب را بیان کرده و افزوده این نامه‌ها و تذکر‌ها به خواسته علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی گفته رهبر به اعضای اینجامعه توصیه کرده «در مسائلی که در کشور واقع می‌شود، نظر دهید» و به خاطر همین توصیه است که اعضای این جامعه به برخی مقام‌های تذکر‌هایی داده‌اند.

این روحانی محافظه‌کار افزوده حسن روحانی پس از دریافت نامه‌های محرمانه اصلاح موارد مورد تذکر را به مقام‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است.

مقتدایی اضافه کرده «ما بنای رسانه‌ای و علنی کردن این کار‌ها را نداریم چرا که گاهی علنی شدن این تذکرات منجر به تضعیف دستگاه و مسئولان می‌شود.»

تیر ماه سال ۹۳ نیز محمد یزدی٬ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چند تذکر «محرمانه» و «فوق محرمانه» این تشکیلات سیاسی- مذهبی به روحانی خبر داده بود.

جامعه مدرسین یکی از محافظه‌کار‌ترین نهاد‌های مربوط به روحانیت در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و با دیدگاه‌های علی خامنه‌ای اشتراکات فراوانی دارد.

به گزارش دیگربان؛ اعضای این جامعه زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی نیز حملات تندی متوجه دولت اصلاحات و سیاست‌های آن می‌کردند.