ثبت رکورد فروش برای کمپانی برادران وارنر در بازار جهانی

0
680

کمپانی برادران وارنر اعلام کرد سالی درخشان را در زمینه باکس آفیس جهانی پشت سر گذاشته است.

 کمپانی برادران وارنر اعلام کرد در سال 2014 با فروش 3.17 میلیارد دلاری، از موفقیت سال 2013 نیز فراتر رفته است. فروش این کمپانی در سال 2013 برابر با 3.14 میلیارد دلار بود و این کمپانی در سال 2014 یک درصد از سال قبل فراتر رفت.

یکی از عوامل این موفقیت فیلم «بین ستاره ای» بود که با فروش 472 میلیون دلاری در بازار جهانی به کارگردانی کریستوفر نولان تنها در کره جنوبی 74 میلیون دلار فروش کرد.

دومین موفقیت این کمپانی در سال 2014 اکران فیلم «هابیت: نبرد پنج ارتش» بود که با فروش 446 میلیون دلاری در بازار جهانی، هنوز به فروش بیشتر چشم دارد، چون از اکران آن در چین مدت زیادی نمی گذرد. «گودزیلا» دیگر فیلم این کمپانی بود که با فروش 328 میلیون دلاری اش در بازار جهانی، به موفقیت این کمپانی کمک کرد.

فیلم پرفروش بعدی این کمپانی «لبه فردا» بود که با فروش 269 میلیون دلاری اش در بازار جهانی خیلی فراتر از فروش داخلی‌اش که 100.2 میلیون دلار بود رفت. «فیلم لگو» دیگر فیلم این کمپانی بود که 211 میلیون دلار در بازار جهانی فروش کرد و فیلم پرفروش شماره یک در بریتانیا شد.  همه این فیلم‌ها در شمار 20 فیلم پرفروش سال 2014 در بازار جهانی فیلم جای داشتند.

علاوه بر این کمپانی برادران وارنر فیلم های پرفروش دیگری هم داشت که «هابیت: ویرانی اسماگ» با فروش 269 میلیون دلار و «300: ظهور یک امپراتوری» با فروش 231 میلیون دلار از جمله آنها بودند.

این ارقام جدای از فروش این فیلم‌ها در بازار داخلی آمریکا است.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین،این کمپانی فیلم هایی برای بازار غیرآمریکایی هم ساخته که فیلم آرژانتینی «قصه‌های وحشی» که نامزد اسکار فیلم خارجی است از جمله آنهاست.

وارنر برادرز (به انگلیسی: Warner Bros.‎) یکی از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی جهان است که در سال ۱۹۱۸ توسط مهاجران لهستانی به آمریکا تأسیس شده و سومین استودیوی فیلم‌سازی قدیمی آمریکا بعد از پارامونت پیکچرز و یونیورسال استودیوز است.

از ابتدای سال ۱۹۷۱ تا پایان ۱۹۸۷، این شرکت برای عرضه محصولات خود در مشارکت انتفاعی با شرکت کلمبیا پیکچرز در آمریکا و گروه کانون در انگلستان قرار داشت. این شرکت در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را با این شرکتها متوقف و مشارکت انتفاعی جدیدی را با شرکت والت دیزنی پیکچرزآغاز نمود. این مشارکت نیز تنها تا سال ۱۹۹۳ پایدار ماند و والت دیزنی بعد از آنکه شرکت Walt Disney Studios Motion Pictures را تاسیس نمود، فعالیت مشترک خود را قطع کرد.

در حال حاضر یکی از شرکت‌های تابعهٔ تایم وارنر است که دفتر اصلیش در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا است. وارنر برادرز چند شرکت جانبی شامل استودیوهای وارنر برادرز، وارنر برادرز تلویژن، وارنر هوم ویدیو و دی‌سی کمیکس دارد.
همچنین وارنر برادرز یکی از اعضای انجمن سینمایی آمریکا در کنار ۵ غول بزرگ دیگر سینمای آمریکا هستند.

اسم وارنر برادرز به افتخار همکاری برادران وارنر در این عرصه با هم انتخاب شده است. آلبرت، هری، سم و جک ۴ فرزند خانواده‌ای لهستانی بودند که به آمریکا مهاجرت کردند. سه برادر بزرگ‌تر (آلبرت، هری و سم) وارد صنعت سینما شدند و بعدها جک که کوچک‌ترین انها بود نیز به سایر برادران ملحق شد. آنها با خرید یک پروژکتور شروع به نمایش فیلم در پنسیلوانیا و اوهایو کردند. اولین سینمای آنها در سال ۱۹۰۳ در نیوکاسل، پنسیلوانیاتاسیس شد.

در سال ۱۹۱۲ هری وارنر یک حسابرس به نام پائول اشلی چیس را استخدام کرد. در زمان جنگ جهانی اول آنها استودیوی تولید فیلم خود را ساختند. سم و جک مسئول تولید فیلم، هری و آلبرت به همراه حسابرسان مسئول مدیریت و کنترل مسائل مالی و توزیع فیلم‌ها در نیویورک شدند.

در نهایت و در سال ۱۹۲۳ و با وامی که هری موفق به دریافتش از بانک می‌شود، تمام مجموعه یکی شده و وارنر بروز پیکچرز تاسیس می‌شود. با این حال در اواخر دهه ۱۹۶۰، وارنر برادرز سال ۱۹۰۵ را سال تاسیس می‌داند.

www.underconsideration.com