تیم کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد

0
366

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۱۷۴ امتیاز و ۴ مدال طلا،۲ نقره و ۲ برنز بالاتر از تیم‌های جمهوری آذربایجان و اوکراین قرار گرفت و قهرمان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ بلغارستان شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب دنیس می‌های از رومانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. نگهداری در این گروه با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب تامازی گلونتی از گرجستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن ۶۰ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر ماکس ول بلک از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۹ از سد کوتو گومی از ژاپن گذشت و به مرحله یکچهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف ولادمیر ویوتویچ از اوکراین را با نتیجه ۱۲ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسماعیلی در این مرحله بانتیجه ۳ بر ۱ میهات ممدلی از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. اسماعیلی در فینال با نتیجه ۴بر۴ کشتی گیر ارمنستانی را شکست داد و به مدال طلا رسید.

رسانه‌های ورزشی نوشتند؛ در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر آزات ساریار از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر رومئو بریدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد چیزو ماریویاما از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار بایامان کریموف از قرقیزستان را با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ از سد ایتو نیشیدا از ژاپن گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جاکوب سیمچیک از کرواسی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. عبدی در این مرحله مقابل آتیلا توسماگی از مجارستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل الکساندر سولووی از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. عبدی در دیار رده بندی با نتیجه ۴ برصفر کشتی گیر قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم مسعود کاووسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کاووسی حذف شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مُهمدی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستین مدینا مونز از مکزیک را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر شأن یولین از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر فارس قالی از مصر را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهمدی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ آلپرن بربر از ترکیه را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف آچیکو بولکوادزه رفت و در نهایت با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور اول با نتیجه ۷ بر ۳ ماریو ووکوویچ از صربستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر اوندرج حاولکا از چک را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دونگ هیون یون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ لاچین والیف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱ بر ۱ مغلوب ویگن نازاریان از ارمنستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی عابدی درزی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل اینوت گوسا از رومانی با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی رسید و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد رومان بالچیوسچی از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عابدی درزی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ مقابل ریچارد کارلسون از استونی پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی برای کسب مدال طلا به مصاف یوسوف ماتسیف از قزاقستان رفت و در نهایت با نتیجه ۹بر۴ به پیروزی رسید وصاحب مدال طلا شد..

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر جوهر اوزاروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۲ آلبرت واردانیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار تیموربک نسیم اف از ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب میخایلو ویشینوتسکی از اوکراین شد و صاحب مدال نقره شد.