تیم کارشناسی ارتش آمریکا: مین به کار رفته در حمله به نفتکش‌ها شباهت زیادی به مین‌های جمهوری اسلامی دارد

0
223

تیم کارشناسی نیروی دریایی ایالات متحده در نزدیکی فجیره با اعلام نتایج تحقیق خود در مورد حادثه حمله به نفتکش ژاپنی در دریای عمان گفت مین‌های به کار رفته شباهت خیلی زیادی به مین‌‌های جمهوری اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شان کیدو روز چهارشنبه ۲۹ خرداد، در جریان یک نشست خبری، بقایا و مواد به جا مانده از این مین را به خبرنگاران نشان داد.

در حالیکه از هفته پیش مقام های آمریکا بر نقش جمهوری اسلامی در این حملات تاکید دارند، جمهوری اسلامی دست داشتن در حمله و برداشتن مین از روی کشتی را رد کرده است. آمریکا فیلمی از حضور نیروهای جمهوری اسلامی و جمع آوری مین های کارنکرده از نزدیکی نفتکش را منتشر کرده است.

روز چهارشنبه همچنین فرمانده شان کیدو گفت: بررسی محل حمله روی نفتکش ژاپنی با این فرضیه که یک جسم هوایی به آن اصابت کرده، هماهنگ نیست.

او افزود: مین به کار رفته بسیار مشابه همان مین‌هایی است که جمهوری اسلامی در رژه‌های خود به نمایش می‌گذارد.

این گزارش می‌گوید تیمی از خبرنگاران به نزدیکی فجیره منتقل شده و از سوی کارشناسان نیروی دریایی آمریکایی در جریان جزئیات حمله و مواد به کار رفته در آن قرار گرفتند.

شان کیدو افزود: مین‌ها بالاتر از خط آب نصب و منفجر شده و سوراخی درست کرده است. به نظر می‌رسد مهاجمان قصد غرق کردن نفتکش را نداشته‌اند.

او همچنین گفت: از محل انفجار آثار انگشت هم به دست آمده که در حال بررسی است تا پرونده‌ای کیفری علیه مهاجمان درست شود.

او به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.