تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد

0
232

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب ۴ مدال طلا و ۳ مدال برنز به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا طی روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در شهر شیان چین برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۴ مدال طلا و ۳ برنز به عنوان قهرمانی رسید.

۴ مدال طلای ایران را محمدرضا گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کسب کردند. ضمن این که سامان عبدولی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن ۹۷ کیلوگرم هم ۳ مدال برنز برای تیم ملی بدست آوردند. در نهایت تیم ایران با کسب ۱۶۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم ازبکستان با ۱۶۳ امتیاز دوم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم رضا خدری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل الهام بهرام اف دارنده مدال نقره جوانان جهان از ازبکستان با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، خدری به دیدار رده بندی راه یافت. خدری در این دیدار مقابل آسان سلیمان اف از قرقیزستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل کنچیرو فومیتا قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان از ژاپن مغلوب شد و باتوجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریفی از کره شمالی، مردانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم سامان عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم یوشیکی یامادا از ژاپن را با نتیجه ۱۱ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ارباتو تیو از چین با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ کودایبرگن تورسینوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر نورگازی آسانگولوف دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد اما در دور دوم مقابل میرجان شرماخانبت دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت. تاب در این گروه مقابل گائوکوان ژانگ دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از چین با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار
رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آرام واردانیاندارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۳ از سد دمیو ژاداریف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. گرایی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر صفر هیو جون ژانگ از چین را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان گذشت. وی در دور دوم نیز بیلان نالگیف از ازبکستان را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر نائوتسوگو شوجی از ژاپن را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر از سد ماخات یریژیپوفقهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر سینگهارپریت از هند را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در دیدار نخست فی پنگ دارنده مدال برنز آسیا از چین را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد. وی در دور دوم ماتسو سومی دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نوری در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار کومار سونیل از هند را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی علیاری در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر یوتا نارا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد مقابل چنگ هائو چن از چین تایپه با نتیجه ۹ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیاری در این مرحله مقابلاوزور ژوزوپبکوف دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل الیم خان سیزدیکوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

به گزارش مهر؛ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور اول با نتیجه ۲ بر ۱ مورات رامونوف دارنده مدال نقره آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان و بازی‌های آسیایی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. قاسمی منجزی در دیدار فینال مومینجانعبداله یف قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از ازبکستان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.