تیم بسکتبال جوانان ایران قهرمان آسیا شد

0
181

تیم بسکتبال جوانان ایران که با صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا صاحب سهمیه جهانی شده بود در این مرحله ژاپن را شکست داد و برای سومین بار به عنوان قهرمانی قاره کهن دست پیدا کرد.

فینال بیست و چهارمین دوره مسابقات بسکتبال جوانان قهرمانی آسیا و انتخابی جهان از ساعت ۱۸ امروز یکشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی بین دو تیم ایران و ژاپن آغاز شد که طی آن بسکتبالیست های جوان کشورمان حریف خود را با نتیجه ۷۱ بر ۶۵ شکست دادند و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.

نتیجه کامل دیدار تیم های بسکتبال ایران و ژاپن به شرح زیر است:

* ایران ۷۱ – ژاپن ۶۵
(۲۳ بر ۱۸)، (۱۲ بر ۸)، (۱۷ بر ۱۴)، (۱۹ بر ۲۵)

تیم بسکتبال جوانان ایران در حالی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد که روز گذشته با پیروزی برابر کره جنوبی و فینالیست شدن، سهمیه خود برای مسابقات جهانی را قطعی کرده بود.

این سومین قهرمانی تیم بسکتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیاست. این تیم پیش از این در ۱۷ دوره این مسابقات شرکت کرده بود و طی آن موفق به کسب ۵ مدال شامل ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز شده بود.

علاوه بر این ۵ مدال، یک جایگاه چهارمی، پنجمی، ششمی، هفتمی، دوازدهمی و سیزدهمی همراه با دو جایگاه هشتمی، نهمی و دهمی حاصل حضور بسکتبال ایران در ادوار گذشته مسابقات جوانان آسیا بود.

تیم بسکتبال جوانان ایران در مسابقات سالهای ۲۰۰۴ هند و ۲۰۰۷ تهران به مدال طلا دست یافت، در رقابت های ۲۰۰۲ کویت و ۲۰۰۴ در قطر صاحب مدال نقره شد و در مسابقات ۲۰۱۲ مغولستان نیز به مدال برنز دست یافت.

به گزارش مهر، امروز و در چارچوب روز پاپانی مسابقات بسکتبال جوانان آسیا سه دیدار دیگر برگزار شد که در یکی از آنها کره جنوبی مقابل لبنان به برتری دست یافت. این دیدار در مرحله رده بندی برگزار شد و کره ای ها با کسب برتری در آن سومین سهمیه جهانی مسابقات را از آن خود کردند.