تیم‌ها ی که به جام‌جهانی رسیدند

0
193

سه‌شنبه شب و در ادامه برگزاری دیدارهای مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره‌های مختلف، ۲۷ تیم راه‌یافته به این مسابقات مشخص شدند و وضعیت پنج سهمیه هنوز تعیین نشده است.

تیم ملی ایران در کنار عربستان سعودی، کره جنوبی، ژاپن و قطر که میزبانی جام بیست‌ودوم را بر عهده دارد، نمایندگان قاره آسیا هستند که در صورت موفقیت استرالیا یا امارات برابر تیم پنجم آمریکای جنوبی، قاره کهن با شش تیم در قطر حاضر می‌شود.

از قاره اروپا تنها تکلیف یک سهمیه روشن نشده است که آنهم به جنگ روسیه با اوکراین و لغو دیدار تیم‌های ملی اسکاتلند و اوکراین مربوط می‌شود. برنده این مسابقه در آخرین دیدار پلی‌آف اروپا، مقابل تیم ملی ولز صف‌آرایی می‌کند تا از سیزدهمین نماینده قاره سبز رونمایی شود.

نمایندگان قاره‌های آفریقا و آمریکای جنوبی در جام جهانی قطعی شده‌اند و تنها تیم پنجم آمریکای جنوبی ممکن است با غلبه بر استرالیا یا امارات، آمریکای لاتین را صاحب پنج سهمیه در جام جهانی کند.

در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی تاکنون تنها صعود کانادا قطعی شده است و تکلیف دو تیم دیگر، بامداد فردا (پنجشنبه) مشخص می‌شود. آمریکا و مکزیک با ۲۵ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول این منطقه ایستاده‌اند و تنها یک معجزه مانع صعود این دو تیم به جام جهانی خواهد شد. تیم چهارم آمریکای شمالی و مرکزی نیز به مصاف نماینده اقیانوسیه خواهد رفت. در فینال بازی‌های اقیانوسیه، جزایر سلیمان و نیوزیلند امشب برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

رسانه‌های ورزشی نوشتند؛ سهمیه تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ و وضعیت تیم‌های باقیمانده به شرح زیر است:

آسیا: قطر، ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن
اروپا: آلمان، انگلیس، بلژیک، کرواسی، هلند، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان
آفریقا: غنا، سنگال، تونس، مراکش و کامرون
آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اکوادور و اروگوئه
آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، (آمریکا و مکزیک)

نماینده اقیانوسیه: برنده دیدار جزایر سلیمان – نیوزیلند، ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
نماینده آسیا: برنده دیدار استرالیا – امارات،  ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

مرحله پلی‌آف
نماینده اقیانوسیه – تیم چهارم آمریکای شمالی
نماینده آسیا – تیم پنجم آمریکای جنوبی
ولز – برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند