تیلرسون: سیاست ما در ایران، حمایت از عوامل داخلی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت است

0
266

وزیر خارجه آمریکا در دومین روز حضور خود در کنگره برای دفاع از بودجه پیشنهادی این وزارتخانه، به سیاست دولت ترامپ در قبال ایران اشاره کرد و گفت سیاست ما نسبت به ایران حمایت از عوامل داخل کشور تا به انتقال قدرت مسالمت آمیز دولت منجر شود.

رکس تیلرسون روز چهارشنبه ۲۴ خرداد در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بخشی از سخنانش به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت سیاست ما نسبت به جمهوری اسلامی جلوگیری از سلطه‌جوئی این کشور در خاورمیانه، ممانعت از دسترسی جمهوری اسلامی به تولید سلاح هسته ای و همچنین حمایت از عوامل داخل کشور تا به انتقال قدرت مسالمت آمیز دولت منجر شود.

آقای تیلرسون در بخش ابتدایی سخنانش نیز به نگاه وزارت خارجه آمریکا به روسیه اشاره کرد و گفت او هم معتقد است روسیه باید به خاطر دخالتش در انتخابات آمریکا پاسخگو باشد.

اظهارات آقای تیلرسون در حالی است که کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در حال حاضر سرگرم تحقیق درباره ارتباط احتمالی کارزار انتخاباتی پرزیدنت ترامپ با روسیه در جریان انتخابات سال گذشته است.

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای تیلرسون افزود: ما به رهبری در عمران بین المللی، بهداشت جهانی، دموکراسی، اداره درست امور و تلاش های نوعدوستانه ادامه خواهیم داد. اگر حوادث غیرمترقبه ای پیش بیاید، ما اولین در کمک رسانی خواهد بود.