تیراندازی و کشته شدن دو تن در حاشیه کنفرانس کاریکاتور پیامبر اسلام در تگزاس

0
311

دو راکب مسلح یک خودرو، پس از تیراندازی به یک مامور امنیتی حاضر در محل ورود به کفرانسی در گارلند تگزاس کشته شدند. در این کنفرانس قرار بود جایزه ای ده هزار دلاری به بهترین کاریکاتور با موضوع پیامبر اسلام اهدا شود.
این تیراندازی در ساعات پایانی این کنفرانس صورت گرفت. حدود 70 نفر افراد حاضر در محل به سرعت به مکانی امن منتقل شده و به جز یک مامور، به کسی آسیب نرسیده است.

براساس گزارش رادیو جی بی، خودرو مهاجمین حاوی مواد منفجره بوده است.
در این کنفرانس ” گیرت ویلدرز” عضو پارلمان و رهبر حزب راست افراطی هلند نیز حضور داشت. آقای ویلدرز سابقه حمایت از پخش فیلمی با مظمون ارتباط قرآن با تروریسم در سال 2009 را در کارنامه خود دارد.

صدای آمریکا نیز در این رابطه نوشت: هر دو مهاجم در تیراندازی با ماموران پلیس کشته شدند و مامور محافظ رویداد نیز مجروحیت جدی ندیده است.
بر اساس گزارش این رسانه، اجساد دو مرد مهاجم پس از تیراندازی با ماموران پلیس در کنار خودرو باقی ماند تا آنکه ماموران با استفاده از روبات و کارشناسان مواد منفجره، خودروی آنها را بررسی کردند، اما بمبی در آن نیافتند.

جو هارن، سخنگوی پلیس گارلند به خبرنگاران گفت که آنها تازه تحقیقات خود را آغاز کرده اند. او گفت نشانه ای از اینکه خودروی مهاجمان حامل مواد منفجره باشد، دیده نشده است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ در همین حال، شبکه ای.بی.سی آمریکا به نقل از یک مقام ارشد پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی می گوید که کارت شناسایی یکی از متهمان نشان می دهد که از او قبلا در مورد یک پرونده مربوط به تروریسم تحقیق شده بود. نام این متهم «التون سیمپسون»، اهل ایالت آریزونا گزارش شده است.
روزنامه لس آنجلس تایمز نیز گزارش داده است که یک حساب توییتری به نام «شریعت نور است» مسوولیت حمله روز یکشنبه را برعهده گرفته است. با این حال مسوولان هنوز رسما نگفته اند که تیراندازی با رویدادی که جریان داشت، مرتبط است.