تکواندو قهرمانی آسیا – جاکارتا؛ درخشش بانوان با طلای اخلاقی..

0
425

رقابتهای تکواندو نوجوانان آسیا که در جاکارتای اندونزی جریان دارد تیم های پسران و دختران کشورمان موفق به کسب یک نشان طلا، سه نقره و دو برنز شدند.

به گزارش  مهر، هفتمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا روز گذشته در سالن تنیس شهر جاکارتا آغاز شد که امروز در دومین روز این مسابقات هانیه اخلاقی یک نشان طلا، امیری، یعقوبی و قلی‌زاده سه نشان نقره، پونه فرجی به همراه مهسا جدی موفق به کسب دو نشان برنز شدند.

هانيه اخلاقي تكواندوكار ملي پوش كشورمان در وزن 68+ كيلوگرم، با كسب مدال طلا،‌ بر سكوي قهرماني قاره كهن ايستاد. در رقابتهاي اين وزن نيز،‌ نمايندگان چين تايپه، اردن و قزاقستان،‌ به ترتيب مقام هاي دوم و سوم مشترك را از آن خود كردند. در وزن 46- كيلوگرم پونه فرجي نماينده كشورمان به همراه تكواندوكاري از فيليپين با كسب مدال برنز بر سكوي سوم مشترك ايستادند. كره و تايلند در این وزن به ترتيب اول و دوم شدند.

مهسا جدي نماینده کشورمان در وزن 55- كيلوگرم ديگر ملي پوش كشورمان بود که موفق به کسب نشان برنز شد. در اين وزن نيز نمايندگان تايپه و كره اول و دوم شدند.

اما در بخش پسران سه نماینده کشورمان در بازیهای پایانی مغلوب رقبای خود شده و از دست يابی به نشان طلا بازماندند. جواد امیری در وزن 51- كيلوگرم با كسب مدال نقره به مقام نايب قهرماني دست يافت،‌ در ديدارهاي اين وزن تكواندوكاران كره و فيليپين به ترتيب مقام هاي اول و سوم را كسب كردند.

IMG15484494

ابوالفضل يعقوبی در وزن 59- كيلوگرم هم به نشان نقره دست يافت. تكواندوكاران كره،‌ تايلند و چين تاپيه به ترتيب اول و سوم مشترك شدند. در وزن 68- كيلوگرم رامين حسين قلي زاده ديگر نماينده كشورمان مقام نايب قهرماني اين وزن را به خود اختصاص داد و در اين وزن نيز تكواندوكار چين اول شد،‌ نمايندگان كره و هند بر سكوي سوم مشترك ايستادند.

در نخستين روز از اين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا،‌ تكواندوكاران كشورمان موفق به كسب يك مدال طلا در وزن 87- كيلوگرم توسط سعيد رجبي و دو نقره در اوزان 45- و 87+ كيلوگرم توسط محمد اصلاني و محمدرضا اينانلو شدند.

با احتساب مدالهای روز نخست ، نوجوانان ایرانی تا کنون دو نشان طلا ، 5 نقره و دو برنز کسب کرده اند.

 این دوره از مسابقات فردا یکشنبه به پایان می رسد.