تاجزاده در آخرین نوشتار خویش؛ تکفیری های ایرانی و دکتر روحانی

0
159

خبرنامه ملّی ایرانیان؛ تاجزاده در یاداشتی بیان داشته است در صورتی که زندانیان سیاسی آزاد نشوند به جامعه توضیح دهیم که شخص رهبر مایل به حل مساله نیست و درحقیقت اراده حاکم در جهت تقابل با خواست ملت و برنامه ها و شعارهای رپیس جمهور منتخب و تضعیف دولت او قرار دارد.

متن کامل این یادداشت به گزارش نوروز به شرح زیر است:

۱. جنگ طلب های وطنی مانند جنگ طلبان آمریکایی و اسراییلی که از نتایج انتخابات حماسی ۲۴ خرداد بسیار ناراضی و عصبانی اند در صددند تا فضا را تند کنند. بدان امید که آب رفته را به جوی بازگردانند. آنان می دانند قطبی و رادیکال شدن شرایط به زیان بازی برد-بردی است که آقایان هاشمی و خاتمی و روحانی در پیش گرفته اند. در این جهت روزنامه جوان سخنگوی ستاد مهندسی انتخابات در سرمقاله اول تیرماه خود از تعطیلی روزنامه- بستن سایت و انحلال تشکلهای دانشجویی در دولت جدید و در عین حال بی نتیجه بودن تلاشهای رییس جمهور جدید در این زمینه خبر می دهد. سپس پیش بینی قطعی و حتمی می کند که اقدام فوق جریان عبور از خاتمی را کلید خواهد زد. به این ترتیب یکی از مهمترین برنامه های نظامیان مداخله گر در سیاست را که نا امید کردن نسل جوان تحصیل کرده از برگزیده خویش است اعلام کرد.

۲. آقای الله کرم پیش بینی کرد که در دولت دکتر روحانی قشرهای محروم در اعتراض به اوضاع اقتصادی تظاهرات خواهند کرد. ظاهراْ گروه خوارج مسلک انصار حزب الله این بار در کنار طرح مطالبات به اصطلاح فرهنگی و در حقیقت طالبانی قصد دارد به نام مقابله با فقر و فساد و تبعیض که به زودی به گفتمان اصلی اقتدارگراها و تمام تریبون های رسمی کشور تبدیل خواهد شد زمینه های تظاهرات اعتراضیخیابانی را فراهم کند تا به زعم خود هم دولت تضعیف شود و هم آنان تبلیغ کنند آن چنان که رییس انصار گفت دولت یازدهم فاقد جایگاه گسترده مردمی است. بر خلاف دولت آقای احمدی نژاد که چون حامی محرومان بود کسی در اعتراض به اوضاع اقتصادی تظاهرات نکرد.

۳. صدا و سیما ظاهراْ برنامه خود را در تحریف گفتمان رییس جمهور جدید از همان سخنرانی اول وی آغاز کرده است. به همین دلیل سخنان دکتر روحانی در دفاع از حقوق و آزادی های اساسی شهروندان، ضرورت به رسمیت شناختن سلایق گوناگون فکری و سیاسی، پرهیز از معیارهای دوگانه و یک بام و دو هوا، عدم تکفیر منتقد و مخالف، قیم نبودن حکومت و روحانیت و احتمال ارتکاب خطا توسط آنان و دیگر موانع بر سر مشی اصلاح طلبانه وی در اخبار، گزارش ها و برنامه ها و تفاسیر و میزگردهای صدا و سیما مطلقاْ مطرح نمی شود تا وجه تمایز وی و برنامه ها و شعارهایش با ۵ نامزد دیگر به تدریج از اذهان محو گردد و این مواضع صرفاْ شعارهایی تلقی شوند که آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی و برای جلب آرا سر داد و بعد از رییس جمهور شدن آن ها را فراموش کرد.

۴. کیهان یا ارگان تکفیری های ایران با این که عشق و علاقه مردم را در ماه های اخیر به آقای خاتمی دید بار دیگر به ایراد تهمت و اهانت به ایشان پرداخت و این بار حتی دکتر عارف را نیز بی نصیب نگذاشت. به نظر من باید سه مورد اول را جدی گرفت و اندیشید که پیش بینی های فوق تحقق نیابد و صدا و سیما نیز نتواند چهره تحریف شده ای از دکتر روحانی ترسیم کند. اما هرگز نباید به تهمت ها و اهانت هایی که کیهان ۸ درصدی (مجموع آراء سلفی های ایرانی) بها داد. زیرا هر که را ملاحسینِ بدنام بیشتر مورد هتاکی قرار می دهد نزد ایرانیان عزیزتر می شود. البته امیدوارم رهبری با توجه به آن چه در جریان انتخابات گذشت و آرای ملت و نیز شعارهای مردم در جشن پیروزی و تصاویری که حمل کردند به نماینده خود در کیهان تذکر دهد که از اهانت به بزرگان خودداری نماید. چرا که روش فوق بیش از همه به شخص آیت الله خامنه ای لطمه می زند کما این که تاکنون آسیب های جدی به جایگاه رهبری وارد کرده است.

۵- همان طور که رای دادن ما مشروط به آزاد شدن از زندان نبود پشتیبانی مان از دکتر روحانی برای تحقق برنامه هایش نیز منوط به رهایی مان از بند نیست. اتفاقا ما در حبس صریح تر و موثرتر می توانیم از دولت تدبیر و امید حمایت کنیم و به افشای کارشکنی های کانون قدرت-ثروت و رسانه بپردازیم. به باور من تحقق اصلاحات دموکراتیک گاه منوط به تعلیق داوطلبانه و آگاهانه برخی حقوق فردی یا جمعی البته به شرط تثبیت حقوق مهم تر است. بنابرین درست است که دربند ماندن ما حتی برای یک لحظه عادلانه نیست و لازم است به روش های قانونی و مدنی به افشای ظلمی بپردازیم که بر فرزندان ملت می رود و به ویژه به حصر غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد اعتراض خواهیم کرد. اما توجه داریم که آقای روحانی تنها زمانی می تواند حبس و حصر را منتفی نماید که شخص رهبر دستور لازم را صادر کند. بنابر این باید انتظارمان را از رییس جمهور در حد مقدورات و اختیارات قانونی او تنظیم کنیم و در صورتی که زندانیان سیاسی آزاد نشوند به جامعه توضیح دهیم که شخص رهبر مایل به حل مساله نیست و درحقیقت اراده حاکم در جهت تقابل با خواست ملت و برنامه ها و شعارهای رپیس جمهور منتخب و تضعیف دولت او قرار دارد.

۶- درست است که پیروزی ملت در ۲۴ خرداد ضربه سنگینی بر فضای امنیتی و پلیسی وارد کرده و شادی و نشاط و امید را به جامعه بازگردانده است اما فراموش نکنیم که آن جریان هنوز قدرتمند است و کنترل بسیاری از مراکز قدرت را در دست دارد. در حقیقت ما از دو جهت تحت فشاریم. در عرصه بین المللی به نام جامعه جهانی تلاششان معطوف به نقض و نفی حقوق و آزادی های اساسی ماست. در ایران نیز به نام مقابله با دشمن و دفاع از ارزش ها تلاششان معطوف به نقض و نفی حقوق و آزادی های اساسی ماست. در چنین شرایط حساسی اگر بخواهیم دستاوردهای اصلاحی را حفظ کنیم و بدون آن که به وضعیت آشفته کشورهای منطقه دچار شویم مسیر پیشرفت را بپیماییم چاره ای جز اتخاذ یک راهبرد دوسر برد و کاستن از دیوار بی اعتمادی در ایران و جهان نداریم.

۷- به نسل جوان دختر و پسر خاضعانه عرض می کنم که با توجه به مشکلات گسترده و عمیق داخلی و خارجی که عمدتا میراث بی کفایتی حکومت یک دست اقتدارگرا و هم چنین با در نظر گرفتن آن چه در کشورهای مسلمان منطقه می گذرد- تحقق اصلاحات دموکراتیک تامین توامان استقلال و آزادی و دست یابی به رفاه و پیشرفت هم جانبه و عادلانه جز با دفاع از شعار استراتژیک مهندس موسوی یعنی اجرای بدون تنازل قانون اساسی میسر نیست. خوشبختانه از برنامه های خوب دکتر روحانی که در اولین مصاحبه اش نیز بر آن تاکید کرد اجرای قانون اساسی و به ویژه فصل سوم آن است. که به حقوق اساسی ملت اختصاص دارد و آقایان هاشمی و خاتمی نیز بارها آن را تکرار کرده اند و آقای کروبی و عارف نیز بر آن تاکید دارند. بنابراین اجرای کامل قانون اساسی به خواست مشترک همه تحول خواهان تبدیل شده است. نسل جوان ما با دفاع از این راهبرد و با لطف خدا قادر خواهد بود با کمترین تنش و هزینه به سوی تحقق اهداف خود پیش رود و فردایی بهتر را رقم بزند و ایران را برای ایرانیان نماید.