تولید ۱۳۴ کیلوگرم شمش طلا در زرشوران

0
234

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران اعلام کرد: این مجتمع در 9 ماهه منتهی به پایان آذرماه امسال در مجموع حدود 134 کیلوگرم شمش طلا 24 عیار با خلوص متوسط 998 و بیش از 100 کیلوگرم نقره تولید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی مدیر مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران گفت: میزان استخراج ماده معدنی دراین 9 ماهه حدود 230 هزار تن و استخراج باطله 3 میلیون و 207 هزار تن بود.

وی افزود: رکورد تولید ماهانه طلا در آذرماه امسال به میزان 21 کیلوگرم و رکورد تولید روزانه، مربوط به 24 آذرماه گذشته است که در آن روز، هفت کیلوگرم شمش طلا تولید شد.

احمدی در خصوص عرضه شمش طلا از طریق بورس کالا اظهار کرد: تاکنون سه مرحله عرضه شمش از طریق بورس کالا انجام شده که سومین مرحله آن مربوط به هفتم دی ماه سال جاری است که 21 کیلوگرم شمش طلای 24 عیار در بورس عرضه شد.

وی تصریح کرد: مجتمع زرشوران در سال 94 در شاخص ها و اهداف کمی پیش بینی شده، مطابق اهداف برنامه پیش رفته و در برخی موارد مانند اکتشاف از برنامه هم جلوتر حرکت کرده است.

احمدی درباره برنامه های فاز 2 مجتمع زرشوران گفت: در فاز دوم طرح توسعه مجتمع، اوراق مشارکت پیش بینی شده و پیمانکاران ارزیابی شده اند که بر اساس دستور رییس هیات عامل در سال جاری، تهیه فهرستی از پیمانکاران لحاظ شده تا دستورات مقتضی در خصوص روند انجام مناقصه شروع و اجرای فاز دوم صادر شود . اکنون طبق برنامه در حال تهیه این فهرست هستیم.

معدن طلای زرشوران به عنوان یکی از زیرمجموعه هایایمیدرو است که در 35 کیلومتری تکاب در استان آذربایجان غربی در 15 کیلومتری مجموعه جهانی باستانی تخت سلیمان قرار دارد.