توسعه شبکه‌های استخدام تروریست در مراکز مذهبی و آموزشی وابسته به جمهوری اسلامی در آمریکا

0
399

وبگاه آمریکایی در مقاله‌ای به تحلیل این موضوع پرداخته که حضور سازمان‌های ظاهرا مذهبی و آموزشی هوادار جمهوری اسلامی در ایالات متحده که نمایانگر «قدرت نرم» آن در آمریکا هستند، خطری فزاینده است، چرا که جمهوری اسلامی از آنها به عنوان «شبکه‌های استخدام تروریست» استفاده می‌کند.

این وبگاه «مرکز آموزش اسلامی هیوستون» در تگزاس را به عنوان نمونه مطرح می‌کند. این مرکز شیعی که روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی دارد، شامل یک مسجد است که برنامه‌های اجتماعی را برای جماعت شیعه سازماندهی می‌کند، و یک مدرسه خصوصی به نام «الهادی» و یک مدرسه روز یکشنبه دارد.

العربیه به نقل از دیسپچ این وبگاه آمریکایی می نویسد، این مرکز آشکارا از ایدئولوژی جمهوری اسلامی حمایت می‌کند، و ممکن است «بخشی از یک شبکه بزرگتر» باشد. زمینی که این مرکز در تگزاس اجاره کرده در اصل متعلق به «بنیاد علوی» است، که خود از سازمان‌های جنجالی در نیویورک است.

طی سال‌های اخیر، بنیاد علوی موضوع یک دعوای حقوقی بوده است. دادستانی منتهن مدعی شده که این بنیاد از طریق بانک ملی، که توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به دلیل خدماتش به «نیروی قدس» سپاه پاسداران مورد تحریم قرار گرفته است، برای جمهوری اسلامی پولشویی کرده و خدماتی به آن رسانده است.

وجود چنین مراکزی در ایالات متحده، محیط‌های مناسبی برای «تروریست‌پروری» جمهوری اسلامی فراهم می‌کند. این رژیم در حقیقت با استفاده از مراکز خود در خاک آمریکا مسیر «رادیکال‌سازی» را کوتاه می‌کند، و برای آمریکا یک منشاء «تروریسم خانگی» ایجاد می‌کند، که می‌تواند از آن به عنوان ابزاری برای تهدید و نابودی اهداف خود در ایالات متحده استفاده کند.

مقاله نتیجه می‌گیرد که با توجه به ماهیت جمهوری اسلامی، افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی در آمریکا امری خطرناک است، و لازم است این قضیه مورد بررسی دقیق سیاست‌گذاران قرار گیرد و به منظور مقابله با آن چاره‌اندیشی شود.