توافق آمریکا و اسرائیل درباره ضرورت مقابله با اقدامات رژیم جمهوری اسلامی در منطقه

0
189

بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل جمعه 29 ژانویه 2021 در گفتگوی تلفنی با لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا بر ضرورت مقابله با اقدامات رژیم جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت اتخاذ سیاست فعالی علیه رژیم جمهوری اسلامی تاکید کرد.

از سویی لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد کشورش همچنان متعهد به حفظ برتری نظامی اسرائیل است.

همزمان با این ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه «سنتکام» پنج‌شنبه در سفر رسمی دو روزه‌ای به منظور بررسی تهدیدهای رژیم جمهوری اسلامی وارد اسرائیل شد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال مکنزی طی این سفر در دیدار با آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل ضمن انجام ارزیابی‌های استراتژیک راهکارهای تحکیم همکاری منطقه‌ای در مقابله با تهدیدهای جدید را بررسی می‌کند.

آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل درباره روابط اسرائیل و آمریکا، گفت:« روابط نظامی و استراتژیک میان ایالات متحده و اسرائیل طی سالیان متمادی، بخش اصلی در تقویت امنیت قومی اسرائیل و برتری آن در برابر دشمنانش بوده است».

کوخاوی افزود:«بدون شک این شراکت با ایالات متحده نقش اصلی را در تعامل با تهدیدهای مشترک و در مقدمه آن تهدید رژیم جمهوری اسلامی ایفا می‌کند».

العربیه نوشت؛ شایان ذکر است وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نیمه ماه جاری تصمیم گرفت اسرائیل را از چارچوب عملیات فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا خارج و در کنار برخی از کشورهای عربی به فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا «سنتکام» در خاورمیانه ملحق کند.