توئیتر ۱۰ میلیون پست احتمالی عملیات سایبری مورد حمایت روسیه و جمهوری اسلامی را شناسایی کرد

0
154

توئیتر روز چهارشنبه مجموعه ای از حدود ۱۰ میلیون توئیت را که به گفته این شبکه اجتماعی می‌توانند به صورت بالقوه محصول عملیات سایبری مورد حمایت دولت‌های روسیه و جمهوری اسلامی باشد، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت توئیتر اعلام کرده است که ۳ هزار و ۸۴۱ حساب کاربری مرتبط با «آژانس تحقیقات اینترنتی» را، که در سن پترزبورگ روسیه مستقر است، شناسایی کرده است.

رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، این شرکت را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم و علیه آن اعلام جرم کرده است.

به گفته توئیتر، ۷۷۰ حساب کاربری دیگر نیز شناسایی شده‌اند که با جمهوری اسلامی مرتبط هستند.

شرکت توئیتر می‌گوید این حساب‌های کاربری، تا پیش از آن که شناسایی و غیرفعال شوند، در مجموع بیش از ۱۰ میلیون توئیت و ۲ میلیون عکس و ویدئو در این شبکه اجتماعی شناخته شده منتشر کرده‌اند.

توئیتر در اطلاعیه‌ای گفت، ما این اطلاعات را با این هدف در دسترس عموم قرار می‌دهیم تا به تحقیقات کارشناسان و پژوهشگران در سراسر جهان در مورد اینگونه رفتارهای برخی کشورها کمک کند.

توئیتر قبلا هم به صورت علنی گفته بود که معتقد است برخی توئیت‌ها کار برخی کشورهای خارجی هستند تا با انتشار اخبار نادرست، افکار عمومی کشور هدف را منحرف کرده و به اهداف خود برسند.

صدای آمریکا گزارش داد؛انتشار مجموعه‌ای از ۱۰ میلیون توئیت، به پژوهشگران و کارشناسان این حوزه کمک می‌کند بیش از پیش با ماهیت اقدامات روسیه و جمهوری اسلامی – به ویژه از حدود دو سال پیش به این طرف – آشنا شوند.