توئیتر فارسی وزارت خارجه آمریکا: از صدای مردم ایران که نادیده گرفته شده، حمایت می کنیم

0
234

توئیتر فارسی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در توئیت جداگانه به موج جدید اعتراضات در ایران پرداخت و نوشت آمریکا ضمن حمایت از صدای نادیده گرفته شده مردم ایران، امیدوار به آزادی برای ایرانیان است.

توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا به درج دیدگاه های دولت آمریکا می پردازد، روز جمعه ۱۲ مرداد نوشت: ما اعتراضات اخیر در اصفهان، کرج، شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را از نزدیک دنبال می کنیم. همانطور که وزیر خارجه پمپئو گفت: طنز تلخ وضعیت اقتصادی ایران این است که رژیم مشغول پر کردن جیبهای خودش است در حالیکه مردمش برای اشتغال، تغییر و فرصت ها فریاد می زنند.

در توئیت دیگری، توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: در حالیکه این نهایتا بر عهده مردم ایران است که مسیر حرکت کشورشان را تعیین کنند، آمریکا از صدای مردم ایران که برای مدتی طولانی نادیده گرفته شده است، حمایت می کند. امید آمریکا است که ۴۰ سال آینده ایران، توام با سرکوب و ترس نباشد، بلکه توام با آزادی و به سرانجام رسیدن برای مردم ایران باشد.

موج جدید تظاهرات اینبار در شهرهای بزرگ ایران از دوشنبه آغاز شد و تا جمعه ادامه داشته است.

به گزارش صدای آمریکا؛ بعد از تظاهرات روز پنجشنبه در دست‌کم ده شهر بزرگ ایران، فیلمها و گزارشهای ارسالی به صدای آمریکا از حمله ماموران به مردم معترض در برخی از این شهرها خبر داد. همزمان در برخی از این فیلم ها، تظاهرکنندگان شعارهای تندی علیه رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.