«توئیتر» حساب کاربری قیس الخزعلی رهبر گروه «العصائب» عراق را مسدود کرد

0
210

شرکت «توئیتر» پنج‌شنبه 12 دسامبر 2019 حاسب کاربری قیس الخزعلی رهبر گروه شبه‌نظامی «عصائب اهل الحق» عراق را که اخیرا در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است را مسدود کرد.

شرکت «توئیتر» بدون توضیح درباره علل اتخاذ این اقدام تنها به قرار دادن پیامی در این صفحه با مضمون این که این حساب کاربری «مسدود شده» اکتفا کرد.

واشینگتن اخیرا تحریم‌هایی را علیه 4 تن از مسئولان عراقی که در سرکوب تظاهرکنندگان در این کشور دست داشته‌اند، اعمال کرده است.

این تحریم‌های آمریکا علیه افرادی با نام‌های لیث الخزعلی و برادرش قیس الخزعلی اعمال شده که دومی رهبر گروه شبه‌نظامی «عصائب اهل الحق» عراق است که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می‌شود و لیث الخزعلی نیز یکی از فرماندهان این گروه شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی است.

تحریم‌های آمریکا همچنین حسین فالح اللامی مسئول امنیت در نیروهای حشد الشعبی را شامل شد.

حشد الشعبی شامل گروهایی شبه‌نظامی است که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند که از جمله آنها عصائب اهل الحق است.

تحریم‌های آمریکا همچنین خمیس العیساوی سرمایه‌دار عراقی را شامل شده که در پرونده‌های فساد در عراق دست داشته و متهم به پرداخت رشوه به مسئولانی در دولت عراق است.

از سویی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این رابطه اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها در پی نقض‌های گسترده حقوق بشر، فساد و در پی اعتراض‌های خونینی است که تمامی مناطق عراق را شامل شده است.

به گزارش العربیه؛ شایان ذکر است «توئیتر» پیش‌تر حساب‌های کاربری مسئولانی که در فهرست آمریکا از سازمان‌ها و افراد متهم به تروریسم قرار داده شده‌اند را مسدود کرده است.