تهران از افق های جدید همکاری با آمریکا سخن می گوید

1
206

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است در صورتی که توافق نهایی بر سر برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی “بسیار بسیار نزدیک” به نظر برسد، بعید نیست که مذاکرات بین المللی با این کشور بعد از هفتم ژوئیه نیز تمدید بشود، هر چند همین مقام افزوده است که طرفین مذاکره مایلند پیش از این تاریخ به توافق نهایی برسند.

در حالی که جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، تلاش های تهران را برای رسیدن به یک توافق جامع “اصیل” دانسته و از آنها استقبال کرده، همتای ایرانی وی، محمد جواد ظریف، با اشاره به آنچه “چالش های مشترک” دو کشور نامیده از همکاری های گسترده تر میان جمهوری اسلامی و آمریکا در مقابل این چالش ها سخن گفته است.

وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی  گفته است : در صورتی که توافق بین المللی بر سر برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی  حاصل شود، دو کشور آمریکا و جمهوری اسلامی دورنمای همکاری های گسترده ای را پیش روی خود خواهند گشود. محمد جواد ظریف افزوده است که “جمهوری اسلامی آمادۀ گشودن افق های جدید همکاری برای مقابله با چالش های مهم و مشترک است.” وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی  سپس افزوده است که چالش یا “تهدید مشترک” در حال حاضر افراطگرایی خشن و توحش بدون مرز” است.
به گزارش خبرگزارش فرانسه؛ در صورتی که توافق بین المللی بر سر برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی تا پیش از نهم ژوئیه حاصل شود، کنگرۀ آمریکا برای بررسی این توافق سی روز فرصت خواهد داشت. در پایان این فرصت کنگرۀ می تواند دو ماه دیگر فرصت بررسی متن توافق را تمدید کند و به این ترتیب اجرای آن را با مشکل روبرو سازد.

1 نظر


  1. !
    !
    !
    جولای 4, 2015
    ,
    چنین گفت بچه’خاخام’پر’رو’کون’دریده محمد جواد ظریف
    :
    چالش یا “تهدید مشترک”, در حال حاضر افراط گرایی خشن و توحش بدون مرز, است

    !
    !
    !

    آخرین آقای فیلسوف’پر’رو’کون’دریده’ی’در’قید’حیات محمدجواد ظریف
    ,
    – در توحش بدون مرز’ تر از جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا –

    =

    آخرین آقای فیلسوف’پر’رو’کون’دریده’ی’در’قید’حیات جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا
    ,
    – در توحش بدون مرز’ تر از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ آمریکا, در ایران اشغالی –
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    جمهور حشرات-سیال-و سیار _سلطنت جهانی د‌‌اوود, در ایران اشغالی
    ?
    ?
    ?
    جمهوری اسلامی جمهور حشرات-سیال-و سیار _سلطنت جهانی د‌‌اوود,در ایران اشغالی
    ??????????????????????????????????????????????????????????????

نظرات بسته است