تهدید تازه داعش با ارسال گلوله برای وزیر دادگستری ایتالیا

0
135

داعش در نامه‌ای تهدید آمیز گفته است سر وزیر دادگستری ایتالیا را از بدنش جدا خواهد کرد. وزارت دادگستری ایتالیا یک پاکت حاوی دو فشنگ و یک نامه تهدید آمیز به زبان عربی علیه اندرا اورلاندو وزیر دادگستری دریافت کرده است.

 در این نامه به زبان عربی خطاب به وزیر دادگستری ایتالیا نوشته شده است: ما وارد رم خواهیم شد و سرت را قطع خواهیم کرد.

این نامه به آدرس وزارت دادگستری در رم ارسال شده است ولی هنوز معلوم نیست که آیا از خارج از ایتالیا ارسال شده باشد. دادستانی رم نیز برای بررسی این تهدید ، تحقیقات را آغاز کرده است.

داعش تاکنون چندین بار تهدید کرد که رم را اشغال می کند و اخیرا نیز در پیامی ویدیویی تصویر تانک هایی دیده می شوند که از کویر به سوی رم در حال عبور هستند..

در پی حملات تروریستی در پاریس و تهدیدات پیاپی اسلامگرایان داعش علیه ایتالیا و رم مقر کلیسای کاتولیک، سطح تدابیر امنیتی در ایتالیا به شدت افزایش یافته است و حدود 3200 نظامی و مامور پلیس برای مراقبت از اماکن حساس، خیابانها و معابر عمومی، ایستگاههای قطار و مترو، فرودگاهها ، کلیساها، نهادها و ساختمانهای دولتی و چند ملیتی بکار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)«انجلینو الفانو» وزیر کشور ایتالیا نیز به تازگی درباره خطر تروریسم اظهار کرد: خطر برابر با صفر در هیچ جای جهان وجود ندارد. وقایع ناگوار ترور از سال2001 تاکنون نشان می دهد، تنها می توان از این وقایع پیشگیری کرد و سرویس های اطلاعاتی ما تاکنون خوب کار کرده اند.

وی یادآورشد: محافظت از مرزها تمام مشکلات را حل نمی‌کند و در فرانسه و بلژیک دیدیم چگونه افرادی که در این دو کشور متولد شده و رشد کرده اند، برای کشتن هموطنان خود اقدام به بمب گذاری کردند.