تمدید قرار بازداشت موقت فعالان محیط‌ زیست در اوین تا پنجم فروردین

0
214

یک منبع آگاه گفت قرار بازداشت موقت از هفت فعالان محیط زیست بازداشت شده تا پنج فروردین ماه ۹۷ تمدید شده  است. به گفته این منبع به جز نیلوفر بیانی هیچ‌کدام از دستگیرشدگان از زمان بازداشت تاکنون با خانواده‌های خود ملاقات نداشته و وکلای آنها اجازه ملاقات با موکل و ورود به پرونده را نداشته‌اند.

این منبع گفت: «تنها یک بار مادر و پدر نیلوفر بیانی برای ملاقات فراخوانده شدند که دخترشان را یک لحظه از دور دیده‌اند. نیلوفر آمده، دست تکان داده و رفته است.»

به گفته این منبع آنها هنوز اطلاعی از اتهام بازداشت شدگان نیز ندارند: «هیچ‌کس به خانواده‌ها پاسخ نمی‌دهد. بچه‌ها فقط حق تماس تلفنی گاه‌به‌گاه را دارند و آن هم در حد احوالپرسی. خانواده‌ها دستشان به هیچ جا بند نیست.»

این منبع همچنین گفت نمایندگان مجلس که در روزهای اول بازداشت فعالان محیط زیست خواستار پیگیری وضعیت آنها بوده‌اند در روزهای اخیر سکوت کرده و «انگار کنار کشیده‌اند.» این منبع با اشاره به ملاقات‌های اخیر خانواده‌ها با نمایندگان مجلس گفت: «خانواده‌ها دو هفته پیش به دفتر محمد عارف نماینده مجلس رفتند. او پس از شنیدن صحبت‌ها فقط گفت: حالا پیگیری می‌کنیم. عبدالکریم حسین‌زاده گفت میان به زودی بیرون. محمد کاظمی به خانواده‌ها گفت اینها جاسوسن شما نمی‌دونین.»

این منبع در ادامه گفت: «هر کسی چیزی می‌گوید و هیچ‌کس کاری نمی‌کند. ما دستمان از همه جا کوتاه است و عزیزان‌مان داخل زندان در شرایط نامشخص به سر می‌برند.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ این منبع نزدیک به فعالان بازداشت‌شده محیط زیست درباره انتقال اتومبیل‌های کاری این افراد و اتومبیل‌های که متعلق به میراث حیات وحش بوده گفت: «ماموران سپاه اتومبیل‌های که این بچه‌ها با آن در منطقه به دنبال یوز می‌رفتند را هم با خود برده‌اند. بعضی از آنها متعلق به دفتر میراث حیات‌وحش است و برخی هم اتومبیل‌های شخصی بود که یا در پاکینگ دفتر پارک شده بود و یا در مناطق. ما واقعا نمی‌دانیم چرا این ماشین‌ها برده شده است.»