تمدید بازداشت موقت کامیل احمدی، پایان دوران بازجویی، اتهام مبهم این پژوهشگر

0
177

همسر کامیل احمدی، پژوهشگر اجتماعی و مردم‌شناسی که از تاریخ ۲۰ مرداد ماه که در بازداشت به سر می‌برد گفت بالاخره پس از نزدیک به یک ماه بی‌خبری از همسرش توانسته او را در تاریخ یکشنبه ۱۷ شهریور ماه ملاقات کند.

به گفته شفق رحمانی، این ملاقات با موافقت بازپرس شعبه یک دادسرای زندان اوین (بازپرس پرونده آقای احمدی) و در یکی از اتاق‌های دادسرای اوین صورت گرفته است: « صبح یکشنبه من و پسرم توانستیم کامیل را ملاقات کنیم. ماموران او را به دادسرا آورده بودند و ما در یکی از اتاق‌های دادسرا و البته با حضور چند مامور توانستیم او را ببینیم.»

شفق رحمانی گفت این پژوهشگر و مردم‌شناس در ملاقات خود با همسرش خبر از پایان بازجویی‌هایش داده و گفته است از چند روز پیش سلول انفرادی به اتاقی با دو زندانی دیگر منتقل شده است.

شفق رحمانی وضعیت جسمی و روحی همسرش را در این ملاقات مساعد تعریف کرد اما گفت آنها در ملاقات «۵۰ دقیقه‌ای» خود نتوانسته‌اند به راحتی در مقابل ماموران درباره اتهام او صحبت کنند: «کامیل متاسفانه نمی‌توانست راحت حرف بزند فقط گفت اتهام من درباره کارهای پژوهشی‌ام است، کارهایی که همه با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده است. خود کامیل در این ملاقات بسیار امیدوار بود که به زودی با قرار وثیقه آزاد می‌شود اما متاسفانه سه روز بعد متوجه شدیم بازداشت موقت او برای یک ماه دیگر تمدید شده است.»

خانم رحمانی با اظهار اینکه آنها امیدوار به آزادی او با قرار وثیقه بوده‌اند، گفت: «به دلیل اینکه به ما اجازه ملاقات حضوری دادند و به گفته کامیل بازجویی‌هایش تمام شده بود من و خود کامیل بسیار امیدوار به آزادی او بودیم اما متاسفانه روز چهارشنبه ۲۰ شهریور ماه شنیدم مجددا بازداشت موقت او برای یک ماه دیگر تمدید شده است.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ تمدید بازداشت موقت کامیل احمدی در حالی صورت می‌گیرد که بازجویی‌هایش تمام شده و  از نظر قانونی می‌تواند یا تودیع وثیقه تا زمان صدور رای نهایی دادگاه از زندان آزاد شود. با این حال طبق تمدید بازداشت موقت یک ماه، او تا ۲۰ مهرماه همچنان در وضعیت نامشخصی در زندان اوین خواهد بود.