تل آویو، ایران را به هدایت حملات راکتی به شمال اسرائیل متهم کرد

0
189

ارتش اسرائیل در واکنش به پرتاب چهار راکت به شمال این کشور، چهارده موضع ارتش سوریه را در منطقۀ جولان بمباران کرده است. اسرائیل مدعی است که این راکت ها به وسیلۀ سازمان فلسطینی جهاد اسلامی و با هدایت و پشتیبانی سپاه قدس سپاه پاسداران ایران صورت گرفته است.

اگر چه سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است که بمباران ارتش اسرائیل به کشته شدن شماری از سربازان سوری منجر شده، اما، دولت سوریه گفته است که حملات توپخانه و هوایی اسرائیل تنها آسیب هایی به ساختمان ها و تأسیسات نظامی سوریه وارد آورده اند.

در این حال، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که در حملۀ جدید اسرائیل به مناطق غیرالحاقی بلندی های جولان که امروز جمعه بیست و یکم ماه اوت صورت گرفت دست کم پنج غیرنظامی کشته شدند، هر چند سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن دو شبه نظامی طرفدار رژیم دمشق در این حمله خبر داده است.

با این حال، یک مقام وزارت دفاع اسرائیل گفته است که در حملۀ امروز این کشور به منطقۀ جولان در خاک سوریه پنج یا شش عضو سازمان جهاد اسلامی کشته شده است.

سازمان جهاد اسلامی با رد اتهامات اسرائیل گفته است که هیچ نقشی در پرتاب راکت به خاک اسرائیل نداشته است. با این حال، امانوئل ناشون، سخنگوی وزارت امور خارجۀ اسرائیل گفته است که این کشور اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر این که پرتاب راکت به مناطق شمالی اسرائیل توسط سازمان فلسطینی جهاد اسلامی و با کمک و هدایت سردار سعید ایزدی از مسئولان سازمان قدس سپاه پاسداران ایران در منطقه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزارت امور خارجۀ اسرائیل همچنین حملات راکتی اخیر به خاک این کشور را بی ارتباط با توافق اتمی ایران و قدرت های جهانی ندانسته است.