تلخون حمزوی کاندید جایزه اسکار

0
337

تلخون حمزوی بانوی ایرانی فیلم ساز ساکن سوئیس با فیلم کوتاه پروانه در بخش فیلم های کوتاه اسکار هشتاد و هفتم از طرف کشور سوئیس دراین مراسم شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مراسم اسکار هشتاد و هفتم  در بامداد دوشنبه 4 اسفند (22 فوریه) در دالبی تیا‌ترِ هالیوود اند هایلند برگزار می‌شود و مجری آن نیل پارتیک هریس بازیگر است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان؛  تلخون حمزوی این بانوی ایرانی در سال 1358 در تهران متولد شده است. او در سال 1365 ساکن کشور سوئیس شده است.  او که دارای مدرک فوق لیسانس فیلم‌سازی از دانشگاه هنر زوریخ است. تلخون حمزوی این فیلمساز ایرانی مقیم سوئیس درسال 2013 با فیلم «پروانه» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه خارجی اسکار دانشجویی شده است.

داستان «پروانه» درباره دختری افغان است که به اردوگاه پناهندگان سوئیس وارد شده، اما زمانی که از وضع بد سلامت پدرش آگاه می‌شود تصمیم می‌گیرد تمام پولش را که به شکل غیرقانونی به دست آورده است برای خانواده‌اش ارسال کند.

بنابراین برای این کار مجبور است به شهر زوریخ برود و از آنجایی که گذرنامه معتبری ندارد، قادر نیست پول را ارسال کند و در همین زمان با دختری به نام «امیلی» آشنا می‌شود و ماجراهایی برای این دو در ادامه فیلم رخ می‌دهد.مدت این فیلم کوتاه 25 دقیقه است.

www.tagblattzuerich.ch