تلاش مردی مسلمان با کمربند انتحاری برای ورود به اداره پلیس در پاریس و کشته شدن وی

0
231

پلیس پاریس با تائید این خبر اعلام کرده که مردی که روز، پنج‌شنبه ۸ ژانویه/ ۱۷ دی قصد داشته به زور وارد ساختمان کلانتری پلیس، در خیابان “گوت دور”، واقع در منطقه هجدهم در شمال پاریس شود، با ممانعت نیروهای پلیس مواجه و در اثر تیراندازی کشته شده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات پلیس اعلام کرده که فرد مهاجم قصد داشته با چاقو وارد ساختمان کلانتری شود. وی در حالی که فریاد “الله اکبر” سرداده بوده به یک پلیس حمله کرده است.

 یکی از شاهدان حاضر در محل نیز به خبرگزاری فرانسه گفته که صدای شلیک “۲ یا ۳ گلوله” را شنیده است. پلیس پاریس اعلام کرده که این فرد علیرغم تیراندازی به آن توجهی نکرده است.

همچنین به گفته یک سخنگوی وزارت کشور فرانسه فرد مهاجم مظنون به حمل کمربند انفجاری بوده است. مقامات پلیس اعلام کردند که پس از بررسی معلوم شده فرد مهاجم حامل کمربند انفجاری تقلبی بوده است.

ساعاتی پس از این حمله، پلیس ضد تروریسم فرانسه خبر داد که در میان وسایل فرد مهاجم یک مدرک و نیز یک پرچم مربوط به دولت اسلامی یافته شده است..

این حادثه در سالگرد کشتار شارلی هبدو صورت می‌گیرد که یادآور می شویم، 7 ژانویه سال 2015 در نتیجه حمله مسلحانه به دفتر مجله فکاهی فرانسوی “شارلی ابدو” در پاریس، 12 نفر از جمله “استفان شاربونیه” سردبیر این مجله و دو مامور پلیس کشته شدند. مهاجمان دو برادر32 و 34 ساله به نام های سعید و شریف کواشی بودند که دیرتر شناسایی و نابود شدند.