تلاش لئوناردو دی کاپریو و مارک روفالو برای هوای پاک

0
257

لئوناردو دی کاپریو و مارک روفالو با همراهی هم کمپینی برای حمایت از انرژی پاک راه انداخته‌اند.

 دو بازیگر مشهور هالیوودی تلاشی برای گسترش دسترسی به انرژی پاک را آغاز کرده‌اند و کمپین خود را نام «۱۰۰%» با هدف استفاده از انرژی از منابع تجدیدپذیر برای همه و مقرون به صرفه بودن آن، شروع کرده‌اند.

دی کاپریو در سال‌های اخیر بیشتر تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و حمایت از حیوانات معطوف کرده است. او در برنامه‌ای که پنج‌شنبه شب برگزار شد تاکید کرد که جنبش انرژی پاک ربطی به سیاست ندارد بلکه مساله‌ای انسانی است. او افزود: این جنبشی مردمی با ریشه مردمی و یک حرکت کاملا انقلابی است. انرژی پاک به اقتصادهای محلی کمک می‌کند.

1744927

در این گردهمایی که در پارکی محلی در نیویورک برگزار شد، گروه موسیقی نیز مردم را همراهی می‌کرد و پیتزایی در آن سرو شد که در ماشینی پخته شده بود که با انرژی خورشیدی کار می‌کرد. ایستگاهی برای شارژ خورشیدی تلفن‌های همراه نیز در این محل فراهم شده بود.

روفالو که دیگر بنیانگذار این جنبش در کنار دی کاپریو است، این تلاش را مساله‌ای جدی نامید. او گفت: این واقعا بزرگ‌ترین تهدید برای انسان است. باید آن را مشکلی بزرگی بدانیم که باید همه‌مان بخشی از راه حل آن باشیم و ما نمی‌خواهیم هیچکس از این تلاش غافل بماند. باید خورشید و بادی را که بر ما می‌وزد هر روز به کار بگیریم.

1744948

او همچنین درباره زباله‌های دوست‌دار طبیعت هم صحبت کرد و از تلاش‌های نیویورک در این زمینه و تلاش‌های کالیفرنیا حرف زد. او گفت: تازه دارم از لس‌آنجلس می‌آیم، جایی که آنها فکر می‌کنند ما تلاشی در این زمینه‌ها انجام نمی‌دهیم و ما این توقع را از شما فرماندار براون داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که پاپ فرانسیس روز پنج شنبه از همه خواست تا برای محیط زیست پاک تلاش کنند و آن را مساله‌ای اخلاقی نامید.