« تقریبا هیچ » ، باید چند سال دیگر ادامه داشته باشد؟! بقلم بانو محترم مومنی روحی

0
134

چندی پیش، در پایان همایش سالیانه « بانک جهانی » ، خبرنگاران حاضر در آن نشست بین المللی، اطراف شرکت کنندگان در همایش مربوطه را گرفتند؛ و پرسش های زیادی، در ارتباط با موضوع مطرح در آن را از ایشان نمودند. یکی از سؤآلاتی که پاسخی غم انگیز، اما در عین حال تمسخر آمیزی را دریافت نمود. حقیقت عریانی را بیش از پیش آشکار کرد؛ که می بایست نزد ایرانیان هشیار، بسیار تاسف بار به نظر برسد. البته اگر برای شان مهم باشد؛ که آنهائی که همه هست و نیست و سرمایه های ملی ایشان را، در مسیر قدرت پرستی های خودشان تباه می گردانند. چرا باید همچنان بر مسند قدرت در سرزمین آنان حضور داشته باشند؟!

حکومتی که سال هاست بیشتر درآمدهای مردم این سرزمین ثروتمند را، برای رساندن خودش به مطامع غیر ضروری و ضد بشری خودش به مصرف رسانیده، اما همچنان به قول مسؤلان خودشان، هنوز « تقریبا هیچ » نتیجه ای را به دست نیاورده است؛ چه دلیلی دارد که بیش از چهار دهه طولانی، همچنان بر مسند قدرت در این دیار باقی بماند؟!

در نشست مورد نظر، که رئیس سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم در آن شرکت داشته است. خبرنگاری از وی در باره « دست آوردهای برجام » پرسیده بود. آقای رئیس پیشین بانک مرکزی رژیم آخوندی هم، نیم نگاهی به او انداخته و در جواب خبرنگار مربوطه گفته است: « تقریبا هیچ » !! و این به آن معناست: که سران دزد و رند و جنایکار و قدرت پرست جمهوری مخوف و حیله گر اسلامی، اینهمه سال، فقط برای رسیدن به « هیچ » ، هم به خودشان زده اند؛ و هم به مردم اسیر و دربند ایران خیانتی عظیم کرده اند!

زیرا که این بی خردان حاکم بر ایران و ایرانی، با چنین ندانم به کاری های دشمنانه خودشان علیه ملت ایران، مردمی را که پیش از این حاکمیت منفور همه چیز داشتند؛ و همواره مورد حسادت سایر جهانیان واقع می گشتند. را روز به روز فقیرتر کرده اند؛ و آنان را به چنان روز سیاهی نشانده اند؛ که همه روزه، دهها فیلم و ویدئوی تاسف برانگیز، از چگونگی زندگی غم افزا و محنت خیز، و زندگانی مصیبت بار خودشان را، برای بسیاری از رسانه های پارسی زبان برونمرزی ارسال می نمایند. تا به مشکلات فراوان خود بپردازند؛ و شمه ای از بدبختی ها و سختی های تحمیل شده بر خود و خانواده شان از سوی این تبهکاران را، به گوش و نظر هم میهنان برونمرزی شان هم برسانند!مگر یک آدم باهوش، باید از یک سوراخ چندبار گزیده بشود؟ تا راه اصلی و اساسی خود را پیدا بکند؟ و دیگر هیچگاه، جلوی این مکان خطرناک نایستد. تا از گزند گزیده شدن با نیش های سمی افعی و مار و اژدهای نهفته در آن مکان مصون و محفوظ بماند؟!

قضیه « برجام » ، و ناکامی های سردمداران جمهوری پلید آخوندی از آن، مواردی نیستند؛ که طی سال جاری میلادی، و یا سال های احتمالی آینده از عمر منفور این رژیم خودکامه در میهن ما، با یک روش استثنائی و شگفت انگیز، پایان روشنی داشته باشد. زیرا دولتمردان دیگر کشورهای جهان، مخصوصا ممالک غربی در دنیا، و به ویژه چند کشور اروپائی از جمله آلمان و بریتانیا و فرانسه، و به خصوص ایالات متحده آمریکا، که تقریبا به طور مستمر، گوشزدهای لازم در این باره را به سران خودکامه رژیم می نمایند. بیش از این هرگز و هیچگاه، به ایشان فرصت های دیگری را نخواهند داد. تا آنها بتوانند، مقوله اتمی شدن خودشان، و دسترسی بیشتر داشتن به موشک های بالستیک حامل کلاهک های اتمی را گسترش بدهند؛ و همانگونه که بارها گفته اند. به قول خودشان اسرائیل را از نقشه جغرافیای گیتی محو و نابود نمایند!

آخوند های حاکم بر ایران کنونی، در افکار پلید و قدرت پرستانه شان، بر این باور غیر منطقی و اهریمنانه خویش مهر تثبیت می زنند؛ که به زودی، از طریق موشک هائی که در اختیار « حزب الله » در لبنان، و دیگر نیروهای نیابتی شان در عراق و یمن و سوریه و ….. قرار داده اند. به طور مستقیم ابتدا اسرائیل را مورد حملات موشکی خود قرار بدهند؛ که تا اول، رؤیای شوم هزار و چهارصد ساله خود، جهت نابود کردن تمام یهودیان را جامه عمل بپوشانند. سپس برای انتقام جوئی از گروندگان اهل سنت به اسلام ناب محمدی، جهت قلع و قمع نمودن سایر مسلمان هائی که غیر شیعی می باشند. رؤیا پروری زیادتری، برای حذف کردن سایر گروندگان به مذهب اهل سنت، و بقیه زیرمجموعه ها و فرقه های مختلف گروندگان اهل تسنن، و همه فرقه های مرتبط به آئين اسلام را بکشند و نابود کنند. تا تمام ابهت ظاهری و بی معنای مذهب شوم شیعه دوازده امامی و بی نهایت « نائب امامی » خود و حاکمیت ضد انسانی شان را، جهت از میان برداشتن مخالفان بین المللی خود، که از چهارده قرن پیش تا کنون دارند؛ را از سر راه شان بردارند. و حاکمیت بی پایه واساس خود را، در جایگاه امپراطوری شیعه در سراسر این گیتی پهناور بنشانند؛ و اولویت و برتری در آئین اسلام را به خودشان اختصاص بدهند!نخست وزیر اسرائیل: « چهره خاورمیانه را تغییر خواهیم داد. »!

حدود دو هزار تن از مقامات نظامی و امنیتی پیشین اسرائیل، با فرستادن یک نامه مشترک و سرگشاده به رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن، به وی توصیه کرده اند؛ که مبادا با دادن امتیازهای مالی به جمهوری اسلامی، موجب طولانی تر شدن عمر این رژیم گردد؛ که در آستانه فروپاشی حتمی قرار دارد! درون آمریکا نیز، گروهی از اعضای کنگره و تعداد زیادی از آگاهان به امور سیاسی در این سرزمین، با فرستادن طومارها و پیام هائی برای دولت کنونی ایالات متحده، به ریاست جمهوری این کشور هشدار داده اند؛ که مبادا در برابر زیاده خواهی های حکومت اسلامی کوتاه بیاید؛ و سیاست نادرستی را در پیش بگیرد؛ که باعث تنش زیادتر در منطقه بشود!

افسران نیروی ذخیره اسرائیل و مقامات دولتی بازنشسته آنجا، در نامه خود به جو بایدن تذکر داده اند؛ که اگر دولت او، سیاست نادرستی را در مقابل جمهوری اسلامی در پیش گیرد. امنیت اسرائیل و کشورهای عرب درون منطقه را نیز به خطر می اندازد!بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم، در روز سه شنبه دواردهم اسپند ۱۳۹۹ خورشیدی، برابر با دوم ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی، در دیدار با سفیر شیخ نشین امارات متحده عربی گفته است: « چهره خاورمیانه را تغییر می دهیم. »!« امیر نشین های عرب، حیاط خلوت اسرائیل هستند. » ؛ این عبارت را هم « یوسی کوهن » رئیس موساد( سرویس امنیت خارجی اسرائیل ) در مصاحبه ای مطرح نموده و در ادامه گفته است: « امیر نشین های عرب حوزه خلیج فارس، می توانند حیاط خلوت اسرائیل، در رویاروئی با زیاده طلبی ها و تعرضات حکومت اسلامی ایران باشند؛ که نه تنها اسرائیل را به نابودی تهدید می کند. بلکه به امیر نشین های عرب هم چشم طمع دوخته، و خواهان برانداختن حکومت های کنونی در منطقه، و برپائی یک قدرت بزرگ منطقه ای برای خودشان هستند.» !

این پیش بینی های سیاستمدارانه، از کدام رویدادهای به وقوع پیوسته در عرصه کنونی در دنیا نشات می گیرند؟ چهل و دو سال از برپائی غائله نگران کننده جمهوری اشغالگر اسلامی در ایران می گذرد. از ابتدای کار و در تمامی این سال های گرانبار و آزار دهنده، یا رهبران اول و دوم رژیم آخوندی، و یا ریاست وقت قوه مجریه در دولت های متفاوت جمهوری اسلامی در ایران، و حتی مسؤلان رده های پائین تر حکومت مستبد اسلامی، یک روز هم از تهدید نمودن کشور کوچک اسرائیل دست برنداشته اند؛ و پیوسته به عناوین مختلف، به وسیله نیروهای نیابتی خودشان در اطراف این سرزمین کوچک، در صدد تحریک نمودن آنان، جهت ایجاد تنش های جنگ افروزانه با آنها بوده اند. بدیهی است که دولتمردان اسرائیل، آن هم در شرایط کنونی که دارای امکانات وسیع تکنولوژی پیشرفته می باشند؛ و بر علوم بسیاری هم احاطه دانشمندانه یافته اند. پاسخ های دندان شکنی به سران تهی مغز جمهوری بی خردان ندهند؛ و در برابر بی حرمتی های آنان سکوت نمایند!ویژه آن که در سال جاری هم توانسته اند؛ که با برخی از شیخ نشین های مستقر در منطقه خاور میانه نیز، به ایجاد روابط صلح آمیز و دیپلماتیک با ایشان بپردازند. از این رو، نه آن که به صراحت منطقه را « حیاط خلوت » خودشان خواهند نامید. بلکه در شرایط مقتضی، از هر گونه امکانات آنها هم برخوردار خواهند شد!

نمونه مشخص و قابل بیان آن هم، دیدار نخستین سفیر امیر نشین ایالات متحده عربی در اورشلیم با نخست وزیر اسرائیل در روز گذشته است؛ که در ارتباط با روابط آتی میان تل آویو و ابوظبی، با یکدیگر به رایزنی های مهم پرداخته اند. که صد البته موضوع به همین جا ختم نخواهد شد. چرا که دیگر کشورهای امیر نشین درون منطقه و به خصوص شیخ نشین های مقیم در حوزه خلیج همیشه پارس نیز، مایل اند که از فرصت پدید آمده بهره مند بشوند؛ و چنانچه از طرف جمهوری آخوندها مورد تهدید حتمی قرار بگیرند؛ از یاری های اسرائیل در این باره برخوردار بشوند!چه خامنه ای و روحانی را خوش آید و جه نه؟!

محترم مومنی

مقاله قبلیخرس طلایی جشنواره فیلم برلین نصیب کارگردان رومانیایی شد
مقاله بعدیسفر پاپ به عراق امن نیست، پاپ و سیستانی خط قرمز من اند؛ دکتر کاوه احمدی علی آبادی
محترم مومنی روحی
شرح مختصری از بیوگرافی بانو محترم مومنی روحی او متولد سال 1324 خورشیدی در شهر تهران است. تا مقطع دبیرستان، در مجتمع آموزشی " فروزش " در جنوب غربی تهران، که به همت یکی از بانوان پر تلاش و مدافع حقوق زنان ( بانو مساعد ) در سال 1304 خورشیدی در تهران تأسیس شده بود؛ در رشته ادبیات پارسی تحصیل نموده و دیپلم متوسطه خود را از آن مجتمع گرفته است. در سال 1343 خورشیدی، با همسرش آقای هوشنگ شریعت زاده ازدواج نموده؛ و حاصل آن دو فرزند دختر و پسر 47 و 43 ساله، به نامهای شیرازه و شباهنگ است؛ که به او سه نوه پسر( سروش و شایان از دخترش شیرازه، و آریا از پسرش شباهنگ) را به وی هدیه نموده اند. وی نه سال پس از ازدواج، در سن بیست و نه سالگی، رشته روانشناسی عمومی را تا اواسط دوره کارشناسی ارشد آموخته، و در همین رشته نیز مدت هفده سال ضمن انجام دادن امر مشاورت با خانواده های دانشجویان، روانشناسی را هم تدریس نموده است. همزمان با کار در دانشگاه، به عنوان کارشناس مسائل خانواده، در انجمن مرکزی اولیاء و مربیان، که از مؤسسات وابسته به وزارت آموزش و پرورش می باشد؛ به اولیای دانش آموزان مدارس کشور، و نیز به کاکنان مدرسه هائی که دانش آموزان آن مدارس مشکلات رفتاری و تربیتی داشته اند؛ مشاورت روانشناسی و امور مربوط به تعلیم و تربیت را داده است. از سال هزار و سیصد و پنجاه و دو، عضو انجمن دانشوران ایران بوده، و برای برنامه " در انتهای شب " رادیو ، با برنامه " راه شب " اشتباه نشود؛ مقالات ادبی – اجتماعی می نوشته است. برخی از اشعار و مقالاتش، در برخی از نشریات کشور، از جمله روزنامه " ایرانیان " ، که ارگان رسمی حزب ایرانیان، که وی در آن عضویت داشته منتشر می شده اند. پایان نامه تحصیلی اش در دانشگاه، کتابی است به نام " چگونه شخصیت فرزندانتان را پرورش دهید " که توسط بنگاه تحقیقاتی و مطبوعاتی در سال 1371 خورشیدی در تهران منتشر شده است. از سال 1364 پس از تحمل سی سال سردردهای مزمن، از یک چشم نابینا شده و از چشم دیگرش هم فقط بیست و پنج درصد بینائی دارد. با این حال از بیست و چهار ساعت شبانه روز، نزدیک به بیست ساعت کار می کند. بعد از انقلاب شوم اسلامی، به مدت چهار سال با اصرار مدیر صفحه خانواده یکی از روزنامه های پر تیراژ پایتخت، به عنوان " کارشناس تعلیم و تربیت " پاسخگوی پرسشهای خوانندگان آن روزنامه بوده است. به لحاظ فعالیت های سیاسی در دانشگاه محل تدریسش، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد؛ و به ناچار از سال 1994 میلادی،به اتفاق خانواده اش، به کشور هلند گریخته و در آنجا زندگی می کند. مدت شش سال در کمپهای مختلف در کشور هلند زندگی نموده؛ تا سرانجام اجازه اقامت دائمی را دریافته نموده است. در شهر محل اقامتش در هلند نیز، سه روز در هفته برای سه مؤسسه عام المنفعه به کار داوطلبانه بدون دستمزد اشتغال دارد. در سال 2006 میلادی، چهار کتاب کم حجم به زبان هلندی نوشته است؛ ولی چون در کشور هلند به عنوان نویسنده صاحب نام شهرتی نداشته، هیچ ناشری برای انتشار کتابهای او سرمایه گذاری نمی کند. سرانجام در سال 2012 میلادی، توسط کانال دو تلویزیون هلند، یک برنامه ده قسمتی از زندگی او تهیه و به مدت ده شب پیاپی از همان کانال پخش می شود. نتیجه مفید این کار، دریافت پیشنهاد رایگان منتشر شدن کتابهای او توسط یک ناشر اینترنتی هلندی بوده است. تا کنون دو عنوان از کتابهای وی منتشر شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته اند. در حال حاضر مشغول ویراستاری دو کتاب دیگرش می باشد؛ که به همت همان ناشر منتشر بشوند. شعار همیشگی او در زندگی اش، و تصیه آن به فرزندانش : خوردن به اندازه خواب و استراحت به اندازه اما کار بی اندازه است. چون فقط کار و کار و کار رمز پیروزی یک انسان است.