تقدیم نمایش ”باغ شازده” به زنده یاد ”رضا ژیان”..

0
458

نمایش کمدی ”باغ شازده” به کارگردانی محمد زوار بی ریا شب گذشته 24 خردادماه به “رضا ژیان” تقدیم شد.

به گزارش سينما خبر، نمایش کمدی “باغ شازده” نوشته سیدعلی موسویان و کارگردانی محمد زوار بی ریا که اجرای خود را از 19 خرداد در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده، شب گذشته به زنده یاد رضا ژیان تقدیم شد.

همچنین این نمایش در اجرای شب گذشته خود میزبان خسرو احمدی، محمد لنکرانی و مجید جعفری بود.

این نمایش اثری ایرانی با فضایی طنزگونه است که به روایت بخشی از تاریخ کشورمان در زمان رضاخان می‌ پردازد و بازگو کننده زمان حال نیز هست.

محمد زوار بی‌ ریا، سیدعلی موسویان، سمیرا حسن‌ پور، نوشین سلیمانی، محمد زمان ‌پرداز، نوشین سلیمانی، بهار محمود زاده، پیام کیانی‌ پور، مسعود بابایی، حسن غنی ‎آبادی و شهرام کاشی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش هر روز به جز روزهای شنبه، ساعت 19:30 و روزهای پنجشنبه و جمعه در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

1334435923_jhean

رضا ژیان که عمده فعالیتش برصحنه تئاتر متمرکز بود از بازیگران بنام سینما و تلویزیون نیز به شمار می‌رفت و علاوه بر بازیگری آثاری را نیز کارگردانی کرد.

وی فعالیت هنری را از دوران تحصیل و در خانه پیشاهنگی و کاخ جوانان آغاز کرد و پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان و در سن بیست سالگی با پیوستن به “کارگاه نمایش”، وابسته به تلویزیون ایران، به صورت حرفه‌ای به بازیگری روی آورد.

مجموعه‌های تلویزیونی “حسن خیاط باشی” و “سرزمین افتخار” از جمله مهمترین کارهای این دوره از فعالیت هنری او به شمار می‌رود.

رضا ژیان پس از انقلاب بیشتر بر صفحه تلویزیون ظاهر شد که کارگردانی مجموعه تلویزیونی مثل آباد و بازیگری در آن و بازی در مجموعه‌های محله برو بیا و محله بهداشت نام او را بپش از پیش مطرح کرد.

رضا ژیان چند سالی را نیز در خارج از ایران سپری کرد.

از جمله مشهورترین آثاری که او در سالهای اخیر در آنها نقش آفریده عبارتند از: مجموعه‌های تلویزیونی “طنزآوران جهان”، “خودرو تهران – ۱۱” و “آژانس دوستی”، فیلمهای سینمایی “مرد عوضی”، ” مومیایی ۳”، “مسافر ری” و “عشق فیلم” و نمایشهای “دوستان بامحبت” و “عشق روی خرپشته”.

وی همسر زویا زاکاریان  بود. وی از چندی پیش در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود و سپس به بیمارستان شهریار انتقال یافت. رضا ژیان هنرپیشه ایرانی بامداد ۱۶ فوریه در سن ۵۳ سالگی در بیمارستان شهریار تهران درگذشت.