تقدیر موزه سینمای نیویورک از «جولیان مور»

0
574

موزه تصاویر متحرک نیویورک از «جولیان مور» بازیگر نامزد اسکار و بهترین بازیگر امسال جشنواره کن تقدیر می‌کند.

 موزه هنرهای متحرک نیویورک روز بیستم ژانویه 2015 و در بیست و نهمین مراسم سالانه خود از «جولیان مور» بازیگر سرشناس و 54 ساله انگلیسی- آمریکایی تقدیر می‌کند.

«جولیان مور» متولد سوم دسامبر 1960، پس از اتمام دوره ی تئاتر در دانشگاه بوستون، کارش را با حضور در چند نقش تلویزیونی آغاز کرد.

وی حرفه ی بازیگری را از دهه 90 آغاز کرد اما تا اوایل آن دهه، نقش‌های دوم را ایفا می‌کرد اما با بازی در «شورتکات» ساخته «روبرت آلتمن» در سال 93 و پس از آن بازی در «وانیا خیابان چهل ودوم» و «امن» به ترتیب در سال های 94 و 95، نطقه ی عطفی در کارنامه سینمایی خود ایجاد کرد.

پس از آن و در سال های 95 و 97، ایفای نقش در فیلم‌های «نه ماه» و «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» او را به ستاره نقش‌های اول هالیوود مبدل ساخت.

از دیگر نقش آفرینی‌های موفق او می توان به بازی در فیلم‌های «لبوفسکی بزرگ»، «ماگنولیا»، «هانیبال» و «فرزندان انسان» اشاره کرد.

اواخر دهه نود و اوایل 2000 سال های به شهرت رسیدن مور بود؛ اولین نامزدی او برای بازی در فیلم «شب‌های بوگی» رقم خورد و پس از آن سه بار دیگر نیر برای فیلم‌های «ساعت‌ها» «پایان رابطه» و «دور از بهشت» نامزد بهترین بازیگر اسکار شد.

«مور» اخیرا در فیلم «هنوز الیس» در نقش زنی مبتلا به آلزایمر بازی درخشانی ارائه داده است و در فیلم «راه‌هایی به ستاره‌ها» ساخته «دیوید کروننبرگ» نیز حضورداشته است که برای آن جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن 2014 را کسب کرد.

به گزارش ایسنا؛ وی اخیرا در قسمت اول فیلم «بازی‌های گرسنگی: مرق مقلد» نیز بازی کرده است که قرار اسنت از تاریخ 21 نوامبر از سوی کمپانی «لاینزگیت» اکران شود.

www.express.co.uk