تقدیر جشنواره سن‌سباستین از «دنزل واشنگتن»

0
196

جشنواره بین‌المللی فیلم «سن‌سباستین» اسپانیا با اعطای جایزه یک عمر دستاورد سینمایی از «دنزل واشنگتن»، بازیگر سرشناس و برنده اسکار هالیوودی تقدیر می‌کند.

جدیدترین نقش‌آفرینی «دنزل واشنگتن» با عنوان «اکولایزر» به کارگردانی «آنتونی فوکوا» جشنواره فیلم سن‌سباستین اسپانیا را افتتاح می‌کند که با اعطای جایزه دستاورد سینمای به این بازیگر برنده اسکار نیز همراه خواهد بود.

واشنگتن جایزه دستاورد سینمایی «دونوستیا» را طی مراسمی در جریان برگزاری جشنواره فیلم سن‌سباستین (19 تا 27 سپتامبر) دریافت خواهد کرد.

«فوکوا» کارگردان فیلم جدید «اکولایزر»، پیش از این نیز ساخت فیلم «روز تمرین» را برعهده داشت که جایزه اسکار بهترین بازگر مرد را برای «واشنگتن» در سال 2002 به ارمغان آورد.

«دنزل واشنگتن» از بزرگ‌ترین بازیگران سیاه‌پوست تاریخ هالیوود و از هنرپیشه‌های مردم‌پسند و اخلاق‌گرایی محسوب می‌شود که بیشتر نقش‌هایش عاری از وقاحت‌های رایج میان ستاره‌های سینمای هالیوود است.

به گزارش ایسنا؛ دوران افتخار واشنگتن از سال 1981 با بازی در فیلم «داستان یک سرباز» آغاز شد و پس از آن دوران پربار بازیگری وی در ژانرهای مختلفی چون طنز، پلیسی و منفی ظاهر ادامه یافت. از دیگر افتخارات سینمایی او می‌توان به دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری جشنواره برلین و دو جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز گلدن گلوب آمریکا اشاره کرد.

www.celebitchy.com