تقدیر از «سوفیا لورن» توسط موسسه فیلم آمریکا

0
472

موسسه‌ی فیلم آمریکا که از 6 تا 13 نوامبر در هالیوود برگزار می‌شود، به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد اکران «ازدواج به سبک ایتالیایی» از سوفیا لورن، هنرپیشه‌ی سرشناس سینمای کلاسیک یاد می‌کند. فیلم سال 1964 «ویتوریو دسیکا» – کارگردان «ازدواج به سبک ایتالیایی» – اثری بود که لورن را به نامزدی جایزه‌ی اسکار رساند.

در مراسم تجلیل از لورن، او گفت‌وگوی کوتاهی با سینمادوستان و منتقدان خواهد داشت.

در این جشنواره سینمایی همچنین فیلم کوتاه «صدای انسان» به کارگردانی «ادواردو پونتی» (پسر سوفیا لورن) به‌نمایش درمی‌آید. سوفیا لورن در فیلم فرزندش نیز هنرنمایی کرده است.

به گزارش اسکرین‌دیلی، سوفیا لورن در سال 1962 برای فیلم «دو زن» ساخته‌ی «ویتوریو دسیکا» جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن را کسب کرد و در سال 1991 جایزه‌ی اسکار افتخاری را دریافت کرد.

او اولین هنرپیشه‌ی زنی است که جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم‌های خارجی آکادمی اسکار را به‌دست آورد. لورن در سال 1964 برای فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» بار دیگر نامزد جایزه اسکار شد و فیلم «دیروز، امروز، فردا» با نقش‌آفرینی او و «مارچلو ماستریانی» در همان سال موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

لورن در سال 1962 جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را از بفتا و در سال 1994 جایزه‌ی خرس طلای افتخاری را از جشنواره‌ی برلین کسب کرد. این بازیگر ایتالیایی در سال 1961 بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی کن شناخته شد و در سال 1991 جایزه‌ی سزار افتخاری به او اعطا شد.

به گزارش ایسنا؛ از دیگر افتخارات سینمایی سوفیا لورن می‌توان به کسب دوربین طلای آلمان، چهار جایزه‌ی بهترین بازیگر گلدن گلوب، بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی مسکو (1965)، بهترین بازیگر جشنواره‌ی سن‌سباستین (1974)، بهترین بازیگر جشنواره‌ی ونیز (1958) و شیر طلای افتخاری جشنواره‌ی ونیز (1998) اشاره کرد.