تقدیر از ستاره سرشناس اکشن هالیوود

0
217

در شب مراسم جوایز سینما و تلویزن ایرلند مایکل دی‌هیگینز رئیس‌جمهور این کشور با اهدای جایزه‌ی مشارکت برجسته در سینما از لیام نیسن تقدیر کرد.

در این مراسم که شنبه برگزار شد، این بازیگر علاوه بر این جایزه از سوی کارگردان‌های بزرگی چون مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ هم مورد ستایش قرار گرفت.

این بازیگر در طول 30 سال گستره بازیگری خود در فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون «فهرست شیندلر» و «مایکل کولینز» نقش‌آفرینی کرده است.

نیسن سال 1976 در بلفاست فعالیت تئاتری خود را آغاز کرد، و به مدت دو سال در نمایشنامه‌های متفاوتی در صحنه حاضر شد. او پس از آن به دوبلین رفت و کار بازی در تئاتر را ادامه داد. «اکس‌کالیبو» نخستین فیلم مهمی بود که نیسن در آن بازی کرد.

او پس از آن به لندن رفت و در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نقش‌های کوتاهی را پذیرفت. برای نمونه او در فیلم «ماموریت» کنار رابرت دنیرو و جرمی آیرونز نقش کوتاهی داشت که خود درباره آن گفت : «دیالوگ چندانی نداشتم، اما مرگ خوبی داشتم.»

بازیگر «ربوده شده» پس از ایفای نقش کوتاهی در یک سریال آمریکایی بود که فرصت بازی در هالیوود را به دست آورد، و سال 1986 به آمریکا رفت و رویای بازیگری خود را پی‌ بگیرد.

این بازیگر دریافت این جایزه را باعث افتخار خود دانست و از آکادمی فیلم ایرلند خواست که روی پرورش استعدادها سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی انگلیسی، ناتالی دورمر بازیگر سریال «بازی تاج و تخت»، مون بوی و امی هابرمن دیگر چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بودند، که جوایز اصلی آن به فیلم «اتاق» به کارگردانی لنی آبراهامسون رسید.

dailymail.co.uk