تقاضای ۱۷ سال حبس برای نجفی

0
221

جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسر دومش میترا استاد در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار و از سوی دادستانی برای وی تقاضای ۱۷ سال حبس شد.  

محمد محمدی کشکولی قاضی دادگاه در جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسرش میترا استاد گفت: هیات ۵نفره‌ کارشناسان موضوع مورد درخواست وکلای مدافع را در خصوص نحوه شلیک گلوله مورد بررسی قرار دادند. این دادگاه برای فرجام‌خواهی برگزار شده است.

محسن اختیاری نماینده دادستان نیز در این جلسه اظهار کرد: موضوع و علت ارجاع دوباره این پرونده به دادستانی مشخص نیست که درخواست کردیم این موضوع روشن شود. متاسفانه اوراق مورد نیاز ما را در اختیارمان قرار نداده و ما صرفا قسمتی از پرونده را یادداشت‌برداری کردیم. همچنین در جلسه‌ای که هیات کارشناسی که شامل ۳ کارشناس اسلحه و ۲ کارشناس پزشکی قانونی و وکلای متهم حاضر شدند، باید نماینده دادستان به عنوان نماینده مدعی‌العموم در محل حاضر می‌شد و اگر به نتایج یافته‌های تیم کارشناسی اعتراض داشت، اعتراض خود را بیان می‌کرد که این دعوت از ما صورت نگرفت و فرصت اعتراض به نتایج تیم کارشناسی از ما سلب شد.

وی به نحوه شلیک گلوله‌ای که به فوت میترا استاد منجر شد، اشاره کرد و افزود: این گلوله از کف دست چپ مرحومه وارد بدن وی شده و پس از سوراخ کردن پوست و پاره کردن برخی نسوج و شکستن ۲ استخوان قفسه سینه متوقف شده، بنابراین نظریه کمانه کردن گلوله که از سوی وکیل متهم مطرح است، با توجه به کاذب بودن سقف حمام مردود است. گلوله‌ای که باعث فوت مرحومه استاد شده، به طور مستقیم از کف دست چپ وارد قفسه سینه شده، بنابراین فرضیه کمانه‌ کردن منتفی است.

  • تقاضای اشد مجازات

نماینده دادستان با بیان این‌که ارتکاب قتل عمدی میترا استاد از ناحیه محمدعلی نجفی از نظر دادسرا محرز است، گفت: با توجه به این‌که این اقدام تاثیر در نظم عمومی داشته و همچنین موجب بیم تجری دیگران شده و نظم کشور و جامعه بین‌المللی را متاثر کرده است، به این دلیل تقاضای اشد مجازات یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری را دارم.

وی به موضوع نگهداری سلاح اشاره و بیان کرد: با توجه به اقرار متهم و عدم تحویل اسلحه و عدم تمدید نگهداری در این رابطه تقاضای اشد مجازات یعنی ۲ سال حبس تعزیری را دارم. البته دادگاه در رای سابق‌الصدور اشد مجازات را اعلام کرده بود.

اختیاری به موضوع ایراد صدمات غیرعمدی اشاره کرد و افزود: از لحاظ جنبه خصوصی و با توجه به نظر پزشکی قانونی و نیز اقاریر متهم و همچنین گزارش ۱۴۶۸۰۹ کارشناسی اسلحه و کشف ۵ پوکه سلاح در محل حادثه و همچنین با توجه به حدوث آسیب‌های متعدد بر بدن مرحومه، موضوع قصاص و تعزیر مطرح شده بود. البته با توجه به استثنایی بودن تداخل، لحاظ تعزیر مجزا با اعمال نظر قانون مربوطه مطرح است. به همین دلیل بزه ارتکابی از جانب متهم مطابق با ماده ۶۱۴ قانون تعزیرات است و در این رابطه هم تقاضای اشد مجازات یعنی ۵ سال حبس را دارم.

به گزارش مهر؛ نماینده دادستان تهران با درخواست در نظر گرفتن اشد مجازات برای محمدعلی نجفی گفت: متهم مستحق هیچ‌گونه تخفیفی نیست.