تفهیم یک اتهام دیگر به محمد نجفی: «تشویش اذهان عمومی» به دلیل نوشتن نامه به رهبر

0
152

محمد نجفی وکیل دادگستری که در حال حاضر با حکم سه سال زندان برای اولین پرونده‌اش در زندان اراک به سر می‌برد روز ۲۸ آذر ماه مجددا از زندان اراک به شعبه بازپرسی دادگستری شازند منتقل و در آنجا به دلیل نوشتن یک نامه به رهبر ایران به او اتهام «تشویش اذهان عمومی» تفهیم شده است.

محمد نجفی نامه‌ای در شهریور ۹۷ خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نوشت و آن را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد. این نامه از سوی برخی از رسانه‌ها نیز بازنشر شد. این وکیل در بخشی از نامه خود نوشته است: «آقای خامنه‌ای! نسلِ ما پاسوزِ شماست! روزگارمان به سیاهی عمامه‌تان است. عبایتان را از سرزمین‌هایِ همسایه جمع کنید. سرمایه ما را خرج ایدوئولوژی_شیعی خود نکنید. داخل به اندازه کافی اختلاس و رانت و فساد هست. پا در نعلین بزرگان جهان نکنید. چهل سال در برهه حساس کنونی درجا زدیم و سر جنگ با جهان داریم ولی ناتوان از تولید پوشک هستیم و بسیار فقیرِ بی نان داریم!»

او دو ماه بعد از نوشتن این نامه در تاریخ ششم آبان ماه بدون اینکه پاسخی به اعاده دادرسی حکمش داده شود برای اجرای حکم به زندان اراک منتقل شد.

پیام درفشان وکیل محمد نجفی با اظهار تاسف از این پرونده جدید گفت: «ما کاملا از اتهام اخیر متعجبیم. برای آقای نجفی هر روز یک پرونده با اتهام تکراری گشوده می‌شود. او پیش از این به اتهام توهین به رهبری در دادگاه انقلاب به دو سال حبس محکوم شده بود. حالا در شعبه دیگر برای نامه دیگری به رهبری او را به تشویش اذهان عمومی متهم کردند. این معنای جز آزار و اذیت ندارد. آقای نجفی که در حال حاضر در زندان است و برای پرونده دیگر هم بالای ۱۰ سال حکم گرفته، چرا باید دوباره او را از زندان بیرون بکشند و برای نامه‌ دیگری اتهامی مشابه به او تفهیم کنند.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ درفشان با نگرانی از حکم‌های سنگین محمد نجفی گفت: «وقتی کسی فقط در یک دادگاه محاکمه نمی‌شود بلکه در چند دادگاه مختلف محاکمه می‌شود این خطر را دارد که شرایط ماده ۱۳۴ قانون مجازات که می‌گوید بیشترین حکم اتهامات باید اجرا شود اتفاق نیفتد و جداگانه او محکوم به حکم‌های متعدد شود.»